11.1 C
București
duminică, 5 mai 2024
AcasăSpecialFord își supune SUV-urile la o cură de lifestyle

Ford își supune SUV-urile la o cură de lifestyle

Siguranța indusă de poziția înaltă la volan, spațiul, confortul, utilitatea și capacitățile mașinilor „cocoțate“ de a ieși din cotidian i-au făcut pe mulți să treacă la un SUV/crossover, dând naștere unui adevărat fenomen. Și, cum „SUVizarea“ con­tinuă, Ford și-a adaptat strategia.

Până în 2020, gama „euro-ame­ri­canilor“ va include cinci SUV-uri, iar toate modelele vor trece printr-o cură de lifestyle, trebuind să răspundă și unor noi categorii de clienți: Quintastics, Millennials și Modern Mums.

Edge este vârful de lance al gamei SUV Ford. Noua ge­ne­rație Kuga bate la ușă și, pentru un plus de rafinament, se pregătește la boxe versiunea Vignale. Fără nici o exagerare, cel puțin scaunele îmbrăcate în piele perforată n-au rival (foto mică). Iar noul EcoSport, a cărui premieră va avea loc în noiembrie, la Salonul Auto de la Los Angeles, și care va fi produs și la Craiova, iese puțin din tipar. L-am văzut în câteva fotografii, dar n-am fost lăsați să-l imortalizăm. Vă pot spune, însă, că design-ul facelift-ului preia din liniile lui Edge, iar, la interior, va avea loc o adevărată revoluție, planșa fiind dominată de un display generos, cu touch, de exemplu, și o arhitectură chiar mai inspirată decât la Fiesta. Despre celelalte două noi SUV-uri Ford, Jeremy Schofield și Santiago Sainz, doi dintre responsabilii Ford întâlniți la Köln, au fost destul de secretoși. Totuși, au afirmat că nu va fi vorba despre noi nume în gamă și nici despre crossovere distincte. Prin urmare, ne rămâne să deducem faptul că Ford lucrează la modele ”cocoțate”, de genul Passat AllTrack. Cum v-ar suna un Focus sau un Mondeo cu gardă mărită la sol și integrală?

În ceea ce privește cura de lifestyle a SUV-urilor, Ford a ajuns la concluzia că, pentru a satisface o paletă cât mai extinsă de clienți, inclusiv Quintastics (persoane active, de peste 50 de ani), Millennials (tinerii de până la 35 de ani) și Modern Mums (mamele moderne), trebuie să se inspire direct de la sursă, din viețile acestora. Prin urmare, Serife Celebi și Catherine Verpoort, responsabile cu design-ul de interior și coloristica, ne-au povestit că, pentru inspirație, merg, de pildă, la prezentări de modă sau saloane de mobilă. Rezultatul? Cum unu din patru tineri până în 35 de ani și-ar lua SUV, pantofii sport Converse au ajuns izvor de inspirație pentru EcoSport. La fel cum s-a întâmplat și cu elegantele și rafinatele poșete semnate Michael Kors, în cazul mamelor moderne. În proporție de 90%, acestea caută siguranță, iar 50% din femeile chestionate au răspuns că SUV-ul este soluția, datorită poziției înalte la volan. Așadar, în gama Ford au fost introduse cusături și mate­riale speciale, care să ducă cu gândul la Michael Kors și alte produse de calitate, inclusiv un cuțit de vânătoare cu lamă Solingen și mâner din lemn de esență rară.

Nu în ultimul rând, oficialii Ford au confirmat că ST Line va deveni un fel de S-line Audi sau GT line Renault, adică, va fi oferit un pachet optic și aerodinamic pentru toate mo­de­lele, inclusiv Edge, Kuga au EcoSport.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă