Nokia revine cu succes pe segmentul smartphone-urilor datorită performanţelor telefoanelor din seria Asha, ale căror vânzări se află într-o continuă creştere, informează Bloomberg.
„Vindem un milion de bucăţi pe zi”, a declarat un reprezentant Nokia.
Grupul finlandez a adăugat în acest an funcţii de smartphone liniei de telefoane entry-level Asha, precum navigarea rapidă pe internet sau jocurile.
Populare pe pieţele emergente, precum China şi India, telefoanele Asha au ajutat Nokia să îşi consolideze cota de piaţă pe segmentul basic la 35% pe trimestrul al doilea, cel mai ridicat din ultimii doi ani.
După o perioadă îndelungată de scădere constantă a veniturilor şi cinci trimestre consecutive de pierderi, Nokia şi-a găsit un punct de sprijin în telefoanele entry-level.
Nokia a vândut de 7 ori mai multe telefoane ieftine decât smartphone-uri în trimestrul al doilea, iar divizia entry-level a adus venituri cu aproape 50% mai ridicate, de 2,29 miliarde de euro.
Unele modele Asha au touchscreen similar modelelor mai scumpe, însă sistemul de operare este mai puţin sofisticat, ca şi platforma hardware, de aceea sunt mult mai ieftine decât smartphone-urile performante.