7.8 C
București
joi, 21 noiembrie 2024
AcasăSpecial#PrimulContact: Ford Kuga facelift Un SUV de neoprit

#PrimulContact: Ford Kuga facelift Un SUV de neoprit

Fără vreo legătură directă cu motto-ul Ford-ului Kuga facelift, „Unstoppable“, creșterea interesului pentru SUV-uri pare de neoprit în Europa. Iar constructorul americano-european știe bine acest lucru, consolidându-și prezența în fiecare segment cu noile EcoSport și Kuga, Edge și liniile de echipare ST Line și Vignale, care pot răspunde și celor mai pretențioși.

În doar opt ani de existență, Kuga a devenit al treilea cel mai bine vândut model Ford, după Fiesta și Focus.  Iar ”noul” SUV de clasă medie merge mai departe,  învățând din greșelile modelului 2012 și punctând exact acolo unde trebuia. În primul rând, Ford a lucrat la calitate și rafinament. 

Cine a mers cu vechiul model va constata lipsa de zgomot a suspensiei, care preia șocurile și își face bine treaba, indiferent că se rulează pe asfalt, pământ sau macadam, fără a spune nici ”pîs”. Și, tot la capitolul zgomot, Kuga facelift este mult mai puțin sensibil la vânt. În ciuda staturii și a oglinzilor laterale generoase, zgomotul aerodinamic nu devine pregnant nici după ce depășești cu peste 20 km/h limita de viteză de pe autostradă.
În ceea ce privește calitatea, cel puțin la nivelul locurilor față, materialele sunt moi și plăcute la atingere, iar texturile – alese să sensibilizeze ochiul. În spate însă, avântul s-a terminat. Fețele ușilor au rămas cu același plastic dur, iar bancheta tare și cu spătar scurt a fost moștenită cu tot cu greșeala de proiectare a suportului ruloului care acoperă portbagajul de ochii curioșilor. Între spătarul cu înclinație reglabilă și ruloul buclucaș îți poți strecura liniștit mâna să iei o sticlă de jumate din bagaj. 

Și, în al doilea rând, Ford Kuga facelift ajunge, în sfârșit, la nivelul de conectivitate al concurenței, cu Sync 3. Sistemul multimedia dispune de un touchscreen de 8 inci, care permite gesturi de tip ”swipe” sau ”pinch”, permite accesarea funcțiilor audio și de navigare, precum și a smartphone-urilor, prin comenzi vocale simple, iar interfața are butoane mai mari. Sync 3 este compatibil Apple CarPlay și Android Auto, update-urile putând fi efectuate prin Wi-Fi.

Putere, confort și integrală

Chiar dacă și Kuga a căzut pe panta downsizing-ului, propunând, în premieră, un motor diesel 1.5 TDCi 120 CP de bază, precum și un EcoBoost de 1.5 litri, de 120 CP sau 150 CP, SUV-ul nu e SUV dacă nu are integrală. De de? Pentru că SUV-ul ar trebui să fie acea mașină care să-ți satisfacă pofta de aventură. Altfel, e suficient un break sau un crossover. 

Sigur, integrala și puterea costă. Dacă Kuga 1.5 TDCi 120 CP 4×2 pornește de la 23.750 euro (TVA inclusă), primul 4×4, Kuga 2.0 TDCi 150 CP, costă 26.000 euro (TVA inclusă). Dar îți dau și satisfacții. La evenimentul de lansare al Kuga facelift, am plecat din București spre Brașov, prin Cheia, și, ca și cum șoseaua ar fi fost blocată, înainte de Cheia, am tăiat-o la dreapta, pe un drum forestier acoperit de zăpadă, către Vama54 Buzău. Traseul este de poveste, peisajele îți taie răsuflarea. Vara, până în anumite puncte, poate urca și o mașină obișnuită, precum Logan-ul, dar chinuit. Kuga-ul TDCi 180 CP 4×4 a zburdat, însă, fără semne de oboseală, cu electronica decuplată complet (atenție, controlul tracțiunii nu se decuplează din butonul de pe tunelul central, ci din meniul principal, accesibil prin intermediul tastelor din partea dreaptă a noului volan), până la Cascada Urlătoarea și, apoi, până la Târlungeni.

A doua zi, am coborât din Poiana Brașov către Câmpulung și, la Șirnea, ne-am urcat puțin pe Piatra Craiului, pentru a ajunge pe cărări numai de ciobănești știute la Zărnești. Asta înseamnă SUV, să poți merge unde alții nu pot. 

Sigur, una dintre mașinile de însoțire, un G-Klasse scurt, încălțat cu Nokian Hakkapeliitta’8 cu ținte, a făcut-o pe ”sania lui Moș Crăciun”, scurtcircuitând traseul de-a dreptul, ca Schwarzenegger în Commando. Dar, ”regele off-roader-elor” e din alt film… Integrala lui Kuga joacă onorabil cuplul între punți, chiar dacă există momente în care răspunsul roților spate se lasă așteptat. Iar apelând cu încredere la padelele cutiei automate Powershift, pantele, rampele și virajele, fie ele și mai rapide, precum  cele de pe Pârâul Rece, pot fi abordate cu încredere și într-un stil mai agresiv. Mașina stă bine, iar pentru cei care doresc o suspensie mai fermă există ST Line.  


VERDICT

+
Insonorizarea aproape perfectă a suspensiei și habitaclului; Comportament rutier entuziasmant; Sistemul multimedia Sync 3 care, în -sfârșit, poate răspunde -corect cerințelor de -conectivitate.


Bancheta spate neschimbată, destul de incomodă și cu un luft impardonabil față de suportul ruloului care acoperă portbagajul; Scaune față cu suport lateral perfectibil; Planșa de bord complexă.


ADVERSARI

• Mazda CX-5
• Renault Kadjar
• Hyundai Tucson
• KIA Sportage
• Peugeot 3008

Cele mai citite

Rusia ar planifica divizarea Ucrainei în trei regiuni

Surse din serviciile de informații ucrainene susțin că Rusia ar avea un plan pentru divizarea Ucrainei în trei regiuni distincte, însă informația nu a...

Austria își va da acordul pentru aderarea completă la Schengen a României și Bulgariei

Saga aderării României la Schengen va avea un final pozitiv pentru noi. Reuniunea de la Budapesta a început, iar în cadrul ei ministrul austriac...

Poveștile jucătorilor care au reușit să câștige sume mari și sfaturile lor

Lumea jocurilor de noroc a dat naștere multor legende, ale căror povești continuă să inspire și să fascineze jucătorii ocazionali și profesioniștii deopotrivă. Deși...
Ultima oră
Pe aceeași temă