7.8 C
București
joi, 21 noiembrie 2024
AcasăSpecial#ÎnGaraj. Herghelia dresată cu disciplină nemțească: Opel Insignia 2.0 Turbo 250 CP...

#ÎnGaraj. Herghelia dresată cu disciplină nemțească: Opel Insignia 2.0 Turbo 250 CP AT

Cea de-a doua generație Insignia va fi lansată oficial în martie, la Salonul de la Geneva. Până atunci însă, facelift-ul urmașului Vectrei a făcut o ultimă oprire, de o săptămână, în garajul RPM, pentru a ne arăta că nu a îmbătrânit degeaba.

Când a apărut, în 2008, Insignia a impresionat cu rafinamentul și eleganța siluetei sale de coupé în patru uși, cu farurile adaptive AFL+, care au luat ochii tuturor în acest segment, și lipsa de poftă de mâncare a motoarelor CDTi. De-a lungul carierei sale, am avut mai experiențe cu mai multe versiuni. În 2009, de exemplu, am reușit să ies pe locul doi în cadrul unui test de consum, organizat de Greenblog, cu o medie de 4,5 litri/100 km (Insignia 2.0 CDTi 130 CP, cutie manuală). La lansare, am condus discretul OPC de 325 CP pe circuitul de la Hungaroring și, dacă nu ar fi fost automat, m-aș fi declarat impresionat. Iar anul trecut m-am dat cu, probabil, cel mai corect Insignia – 2.0 CDTi 170 CP 4×4.

Acum, însă, înainte de a ieși la pensie, am pus mâna pe benzinarul care, pe hârtie, are puterea potrivită pentru o mașină de familie încăpătoare, confortabilă și jucăușă, fără a te pune sub presiunea impozitului cu cilindreea OPC-ului. De ce ”pe hârtie”? Pentru că lag-ul destul de mare al turbinei (timpul scurs de la apăsarea accelerației până la răspunsul motorului) coroborat cu rafinamentul demn de o mașină americană greoaie al cutiei automate îți dau impresia că strunești cel mult 200 CP. Unii vor spune că sunt cârcotaș. Însă, când știi că ai un benzinar de 250 CP sub capotă, pe o greutate de 1.613 kg, și un consum urban mediu de 14-16 l/100 km, în funcție de trafic și greutatea piciorului drept, ai pretenții. Selectând modul ”Sport”, se mai încordează armăsarii, dar nu spectaculos. Prin urmare, noua cutie automată cu opt trepte de pe a doua generație Insignia s-ar putea să fie cheia succesului, mașina fiind și mai ușoară. Până atunci, manuala e sfântă pentru cei care apreciază un caracter mai sportiv. Și, dacă e loc și de tracțiune integrală, e și mai bine (+3.000 euro). Mașina stă bine pe drum și îți dă încredere. Iar până la sosirea noii generații vor exista multe oferte tentante.


Confort și dotări

Odată cu faceliftul din 2013, Opel Insignia a făcut un salt important în ceea ce privește calitatea și ergonomia. ”Pădurea” de butoane de pe consola centrală a dispărut, iar în general materialele și finisajele din habitaclu sunt bune. Sigur, mai există plastice ieftine prin locurile mai puțin vizibile, dar așa e și la concurență. Portbagajul de 530 litri poate înghiți fără probleme bagajele unei familii pentru o vacanță de două săptămâni, iar, dacă doriți și acces facil, optați pentru versiunea de caroserie notchback, cu hayon.

Pentru siguranță și confort, puteți adăuga farurile adaptive AFL+ (1.210 euro, cu TVA), lăudatele scaune ortopedice AGR îmbrăcate în piele (de la 1.510 euro, cu TVA), ventilație în scaune (410 euro, cu TVA), sistemul de acces fără cheie (190 euro, cu TVA) sau sistemul multimedia IntelliLink care, în funcție de versiune și model, costă între 390 euro și 1.350 euro.  


 Adversari

Ford Mondeo 2.0 EcoBoost 240 CP

Mazda6 2.5 SkyActiv-G 192 CP

Renault Talisman TCe 200 CP

Skoda Superb 2.0 TSI 280 CP


Verdict

+Ținută de drum, motor silențios, portbagaj încăpător, confort și conectivitate, scaune AGR.

–Cutie de viteze automată lentă, sistem de frânare automată perfectibil, senzori de proximitate enervanți (se activează la fiecare pieton).

27.030 euro (TVA inclusă) costă un Insignia 2.0 Turbo 250 CP, echipare Cosmo (tracțiune, cutie manuală).

Cele mai citite

Candidatul asistem

Privind la liota zgomotoasă de candidați la alegerile prezidențiale te încearcă un sentiment de deznădejde. De fapt, deznădejdea e cea care a și făcut...

Candidatul asistem

Privind la liota zgomotoasă de candidați la alegerile prezidențiale te încearcă un sentiment de deznădejde. De fapt, deznădejdea e cea care a și făcut...

Ministrul Apărării al Chinei i-a refuzat o întâlnire șefului Pentagonului la o reuniune ASEAN

Ministrul apărării al Chinei, Dong Jun, a refuzat o întâlnire cu şeful Pentagonului, Lloyd Austin, în marja unei reuniuni a ASEAN (Asociaţia Naţiunilor din...
Ultima oră
Pe aceeași temă