Turnul Eiffel: 324 de metri înălţime, fabricat din oţel românesc de la Reşiţa şi de la Govăşdia şi după o tehnologie inventată de inginerul român Gheorghe Pănculescu.
După ce a absolvit cursurile Politehnicii din Zurich, inginerul român, care este celebru în Franţa şi anonim în România, ajunge să lucreze în cadrul companiei Eiffel, la recomandarea lui Vasile Alecsandi. În 1878, Pănculescu revine în ţară pentru a proiecta calea ferată Bucureşti – Predeal.
El a inventat un sistem de îmbinare a traverselor de cale ferată, care avea să revoluţioneze construcţiile metalice. Deşi termenul de finalizare a lucrării era de cinci ani, Pănculescu a reuşit să termine lucrarea în mai puţin de un an, datorită metodei de montare a şinei pe traverse, în afara spaţiului căii ferate.
La sfârşitul secolului 19, în România, o cale ferată era construită de câteva ori mai repede decât poate fi construită în prezent.
Citeşte şi FOTO: Finalul: 1514 morţi. Însă care a fost începutul? Vezi cum a fost construit TITANICUL!
Însă nu acesta este proiectul care l-a făcut celebru pe Gheorghe Pănculescu.
Gustave Eiffel l-a vizitat, la Vălenii de Munte, pe inginerul român, devenit, între timp, inspector general al Căilor Ferate Române. Cei doi ingineri au vorbit despre înălţarea, la Paris, a unui turn ieşit din comun, cu ocazia Expoziţiei universale din 1889.
Pentru construirea turnului, Gustave Eiffel a utilizat tehnica inventată de Pănculescu, folosind subansambluri metalice confecţionate la sol şi asamblate progresiv, pe măsura înălţării construcţiei.
Vezi şi FOTO: Cum a fost construit B-25, unul dintre cele mai DISTRUGĂTOARE bombardiere din istorie
Turnul Eiffel a fost construit din oţel produs la Reşiţa, după cum este gravat pe o mare parte dintre elementele componente ale simbolului parizian, dar şi din oţel de la furnalul din Govăşdia din judeţul Hunedoara.
Până la finalizarea clădirii Chrysler din New York, în 1930, Turnul Eiffel a fost cea mai înaltă clădire din lume.
În galeria de mai sus veţi putea vedea câteva fotografii inedite, realizate în timpul construirii Turnului Eiffel care încă reprezintă una dintre principalele atracţii turistice din lume.