3.3 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialINTERVIU Arnaud Deboeuf, Renault: Dacia pregăteşte o SURPRIZĂ în 2012

INTERVIU Arnaud Deboeuf, Renault: Dacia pregăteşte o SURPRIZĂ în 2012

Arnaud Deboeuf este responsabilul pentru Programul Entry al grupului Renault, program în cadrul căruia sunt dezvoltate maşinile Dacia. Este omul care decide ce anume se întâmplă cu marca românească la nivel global, cel care ştie cu ani înainte ce modele vor apărea, dar mai ales cel care decide amănuntele legate de fiecare model Dacia. Deşi oficialul francez a lăsat mai multe întrebări fără răspuns – cum ar fi cea cu privire la data de apariţie a noului Logan – el ne-a oferit o imagine mai clară asupra a următoarelor mişcări Dacia. Iată o selecţie a răspunsurilor sale la întrebările jurnaliştilor români prezenţi la Salonul Auto de la Geneva.

Ce competitori are Dacia Lodgy?

Dacia Lodgy nu are competitor pe piaţa de maşini noi. La 4.5 metri lungime, cu un portbagaj de 827 de litri în standard, cu şapte locuri, cu motorizări şi dotări moderne, el are totuşi un preţ de pornire de 9.500 de euro. Chiar şi un Lodgy bine dotat trece cu greu de 14.000 de euro, preţ mai mic decât cel de pornire al MPV-urilor de clasă mică, în ciuda dimensiunilor sale compacte.

Competiţia principală pentru Lodgy se află pe piaţa de maşini rulate, unde există destule MPV-uri (Multi Purpose Vehicles, maşini monovolum familiale cu modularitate sporită la interior) situate în aceeaşi zonă de preţ. Lodgy contracarează cu avantajele unei maşini noi (garanţie, motorizări noi etc.)

De ce aţi optat pentru un design atât de colţuros?

Designul lui Lodgy este gândit pentru a concura maşinile MPV japoneze, care sunt preferate de către publicul care cumpără în această zonă de preţ pe piaţa second-hand. Designul său este axat pe ceea ce caută acest tip de clienţi.

De ce aţi dotat Lodgy doar cu limitator de viteză?

Nu am pus pus pilot automat pe maşină ci doar limitator de viteză pentru că acesta din urmă a fost cerut de clienţi, iar filosofia Dacia este să îşi doteze maşinile doar cu strictul necesar, adică acele elemente cerute de către clienţii proprii. Alături de alte rafinamente de genul tapiţeriei de piele, s-ar putea ca această dotare să apară mai târziu în ciclul de viaţă al acestui produs.

Legile europene cer ESP obligatoriu. De ce nu e în standard pe Lodgy?

ESP este doar în opţiune la primul nivel şi standard în rest. Când va deveni obligatoriu inclusiv pe maşinile produse în afara Uniunii Europene, atunci Dacia îl va pune în standard pe maşină.

Câte stele credeţi că va lua maşina la EuroNCAP?

În mod garantat trei stele, posibil ca în echiparea cu ESP şi 4 airbaguri maşina să obţină chiar patru stele. Scaunele ISOFIX pentru copii asigură securitatea acestora iar celula de siguranţă este gândită să-şi ocrotească pasagerii în caz de impact în ciuda lipsei unor sisteme costisitoare de siguranţă. A fost regândit spaţiul pentru motor şi capota astfel încât pietonii să fie mai bine ocrotiţi în cazul unui impact.

Vom vedea interiorul de pe Lodgy şi pe gama Logan?

Vă puteţi aştepta ca interiorul lui Lodgy să fie un model de urmat şi pentru restul gamei Logan. Elementele tehnice din spatele decoraţiunilor de pe bord rămân aceleaşi, însă putem schimba cu uşurinţă elementele optice: indicatoarele de bord, inserţiile de plastic, consola centrală şi altele. Dacia se va moderniza în acest aspect, iar consola centrală cu ecran de navigaţie şi multimedia tactil este un bun exemplu în acest sens.

Înseamnă asta că Dacia va urma modelul Skoda?

Dacia nu va face precum Skoda şi nu va urca în gamă; dimpotrivă, va rămâne într-o zonă de preţ raportată la dimensiunile şi dotările maşinii imposibil de atins de către concurenţă. Dacia va continua să ofere maşini de dimensiuni compacte la preţul de clasă mică. Este exclusă apariţia unei maşini Dacia de clasă medie, dar şi un eventual model de clasă mini.

Când apare noul Logan?

Acest lucru nu vi-l pot spune, însă vă puteţi aştepta la o mare surpriză din partea Dacia în acest an. Important este că toate maşinile Dacia se modernizează, aşa cum aţi putut vedea cu Lodgy.

Vom vedea dacă surpriza Dacia este noul Sandero, care este anunţat deja pentru această toamnă, alături de o mică utilitară, sau dacă Dacia va hotărî să ne prezinte un alt model, neluat în calcul până acum de către presă. Un lucru e clar: Dacia îşi păstrează atuurile legate de spaţiu şi preţ, dar îndrăzneşte să se doteze cu elemente mai moderne, care lipseau până acum. Este un progres cu paşi mici, dar importanţi pentru marca românească tradiţională de maşini.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Rezultate fără precedent în istoria prezidențialelor din România

Independentul Călin Georgescu dă peste cap sondajele și campaniile tradiționale, surclasând toate partidele După numărarea a 95% din secțiile de votare, rezultatul este unul pe...

Politico: Uimitor la alegerile din România: un candidat neașteptat de extremă dreapta crește în votul prezidențial

Ultranaționalistul Călin Georgescu vine de nicăieri pentru a conduce în primul tur pe premierul de centru-stânga Marcel Ciolacu și liberala Elena Lasconi Ultranaționalistul român Călin...

Călin Georgescu, surpriza primului tur, a alergat sub radar

Creșterea spectaculoasă din sondaje din ultimele săptămâni a fost consolidată, în ciuda controverselor legate de campania sa pe rețelele sociale Călin Georgescu, unul dintre cei...
Ultima oră
Pe aceeași temă