Google va comercializa, începând cu sfârşitul acestui an, ochelari care vor proiecta pe lentile materiale informative şi publicitare. Ochelarii nu vor fi proiectaţi pentru a fi purtaţi constant, ci pentru a fi folosiţi ca nişte smartphone-uri, doar atunci când utilizatorii au nevoie de o anumită informaţie, iar lentilele se vor comporta ca nişte monitoare transparente, relatează nytimes.com.
„Cei care vor purta astfel de ochelari se vor comporta ciudat”, a declarat William Brinkman, directorul departamentului de inginerie software la Universitatea Miami din Oxford, SUA. „Evident că nu vei vedea ceea ce văd ei din spatele ochelarilor. Prin urmare, vei observa un limbaj al trupului foarte bizar, datorat interacţiunii oamenilor cu obiectele imaginare din faţa ochilor”.
Brinkman şi studenţii săi nu a văzut încă ochelarii, deoarece aceştia sunt proiectaţi şi construiţi în birourile Google X, un laborator secret aflat lângă sediile Google din Mountain View, California şi unde inginerii şi cercetătorii construiesc roboţi şi ascensoare spaţiale.
Ochelarii vor utiliza sistemul de operare Android şi vor fi echipate cu GPS, senzori de mişcare şi camere video cu input şi output. Localizarea informaţiei este elementul inovator al ochelarilor Google. Prin intermediul camerei de filmat cu care ochelarii vor fi echipaţi, Google va analiza imaginile şi va trimite utilizatorului informaţii detaliate despre realitatea din jur.
De exemplu, o persoană care priveşte un monument istoric va putea accesa informaţii detaliate legate de istoria acestuia. Dacă software-ul de recunoaştere facială va deveni îndeajuns de performant, ochelarii i-ar putea spune utilizatorului cine este persoana de pe stradă pe care o priveşte în acel moment. Totodată, ochelarii ar putea fi folosiţi pentru jocurile de realitate virtuală care utilizează decoruri reale ca teren de joacă.
Când o persoană întâlneşte pentru prima dată o altă persoană, Google i-ar putea spune utilizatorului ochelarilor câţi prieteni au în comun cei doi în reţelele de socializare. Brinkman a declarat că este foarte încântat de posibilităţile pe care ochelarii Google le-ar putea oferi utilizatorilor, însă şi-a manifestat îngrijorarea cu privire la problemele etice pe care le ridică vizavi de recunoaşterea facială şi industria publicităţii.