Conform cotidianului The Washington Post, compania fondată de Steve Jobs intenţionează să pătrundă pe piaţa educaţiei, unde ar putea revoluţiona industria manualelor şcolare şi introduce iPad-urile companiei în sălile de clasă – cu un profit giantic.
La 30 de ani după ce Steve Jobs a cerut – cu succes – o scutire de impozit pentru compania sa, care a donat în schimb milioane de computere Apple II şi Mac şcolilor din Statele Unite, actualul preşedinte al companiei, Tim Cook, reia strategia predecesorului său, promovând introducerea iPad-urilor atât în şcolile publice din New York cât şi la Universitatea Stanford.
De la lansarea pe piaţă a tabletelor, Apple a organizat mai multe demonstraţii pentru profesorii de şcoli primare şi licee, invitându-i pe aceştia (pe banii companiei) la sediul din Cupertino, California, pentru a le arăta posibilităţile oferite de tabletă în mediul educaţional. Desigur că pentru Apple acţiunea nu are numai scopul de a revoluţiona educaţia, ci şi de a atrage o generaţie întreagă de noi clienţi. Washington Post îl citează pe Carl Howe, directorul departamentului de analiză de piaţă a companiei Yankee Group, care declară că „Apple gândeşte de multă vreme că dacă reuşeşti să îi „prinzi” pe copii în şcoală, aceştia vor fi interesaţi de produsele tale şi mai târziu în viaţă”.
Un iPad pentru fiecare elev
Printre proiectele actuale demarate de Apple se numără mai multe parteneriate cu instituţii de educaţie – cum ar fi cel cu şcolile din districtul Arlington, care au investit 420.000 de dolari pentru achiziţionarea de iPad-uri; acestea vor fi folosite pentru testele de capacitate de la începutul anului şcolar. 2.300 de alte şcoli au început să folosească iPad-ul pentru experimente, iar 1.000 de şcoli au iniţiat programe prin care fiecare elev să aibă iPad-ul personal. Conform Washington Post, la mijlocul anului trecut Apple a vândut şcolilor mai multe iPad-uri decât Mac-uri, ceea ce pentru Tim Cook a fost „absolut şocant: nu ne-am fi aşteptat niciodată la un asemenea lucru”. Pal Teske, director pentru Tehnologii Inovative şi Instrucţionale al districtului Arlington, este de părere că iPad-urile se bucură de un succes enorm în sălile de clasă: „elevii sunt foarte angajaţi când lucrează pe ele. De exemplu, Google Earth, folosit la orele de geografie, este foarte iubit – totul se întâmplă instantaneu şi este uşor de arătat şi înţeles”.
Steve Jobs era frustrat
Există însă şi critici ai introducerii iPad-urilor în sălile de clasă; aceştia avertizează în primul rând asupra faptului că software-ul folosit de Apple nu este compatibil cu alte sisteme, precum şi asupra faptului că efectul introducerii computerelor în sistemul educaţional nu s-a răsfrânt până acum asupra performanţelor elevilor. „Faptul că nici Apple, nici rivalii săi, nu au reuşit până acum să transforme educaţia l-a frustrat pe Steve Jobs”, conform biografului acestuia, Walter Isaacson. Şi Bill Gates, preşedintele concurentului Apple, Microsoft, a avertizat în repetate rânduri că Statele Unite riscă să fie depăşite de ţări ca Singapore sau China, care au investit mult mai mult în introducerea computerelor în sistemul educaţional, după cum relateză Washington Post. Noua (veche) strategie adoptată de Apple ar putea schimba, în sfârşit, această ecuaţie.