17.4 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialOPC a descoperit nereguli la 60% dintre operatorii de turism din Valea...

OPC a descoperit nereguli la 60% dintre operatorii de turism din Valea Prahovei

Peste jumătate din societăţile de turism şi alimentaţie din Sinaia, Azuga, Buşteni şi Comarnic, verificate de inspectorii Oficiului pentru Protecţia Consumatorului (OPC) Prahova, au fost găsite cu nereguli.

Turiştii care sosesc zilele acestea în Valea Prahovei trebuie să aibă grijă mai ales unde dorm şi mănâncă. „Am verificat 126 de operatori economici, din care la 78 am depistat abateri. S‑au aplicat amenzi în valoare de 208.000 de lei şi s-au oprit de la comercializare temporar produse de 13.000 de lei”, ne-a declarat comisarul şef al OPC Prahova, Cristian

Toader.

Cele mai mari amenzi le-au primit două unităţi de alimentaţie publică, câte 20.000 de lei fiecare. Inspectorii au descoperit aici că produsele din bucătării erau expirate de şase zile sau erau depozitate necorespunzător, adică peştele era păstrat lângă carne afumată sau ciupercile lângă lactate. „O problemă frecvent întâlnită de noi este cea a aşa-zişilor bucătari care congelează carnea fiartă pentru ciorbe şi o adaugă apoi la aceeaşi zeamă, în funcţie de ce solicită clientul. De exemplu, dacă vrei ciorbă de văcuţă, în zeama de legume adaugă văcuţă, dacă vrei cu afumătură, adaugă afumătură. Această practică este interzisă de lege”, a explicat Alexandru Cârdei, de la Comandamentul de iarnă coordonat de OPC Prahova.

Grupuri de turişti, înşelate la cazare

Atenţie la ce pensiuni şi hoteluri vă cazaţi. Deşi, conform inspectorilor, anul acesta nu s-au descoperit încă situaţii în care turiştii să fie păcăliţi, astfel de cazuri nu au lipsit în 2010. „Au fost mai multe grupuri care au rezervat aceeaşi vilă, în acelaşi timp, vilă care era deja închisă pentru că proprietarii nu plătiseră utilităţile. Apoi, în ianuarie, când au venit grupuri din Republica Moldova, situaţia s-a repetat. Îi păcălise şi pe ei. Cazul a ajuns la poliţie, pentru înşelăciune”, ne-a explicat Alexandru Cârdei. Iar dacă locul de cazare există şi nu e ocupat, tot trebuie să fiţi atenţi. „Cele mai dese deficienţe au fost legate de informarea defectuoasă a consumatorilor privind tarifele şi serviciile prestate în cazul unităţilor de cazare”, a menţionat comisarul şef al Oficiului pentru Protecţia Consumatorului Prahova, Cristian Toader.

Există şi turişti care păcălesc hotelurile de pe Valea Prahovei. Comandamentul de iarnă a primit înainte de Crăciun o reclamaţie a unei persoane care susţinea că la un hotel sunt ploşniţe. „Turistul nu a vrut să îşi dea numele când s-a cazat, apoi a doua zi nu a mai vrut să plătească invocând motivul cu ploşniţele. Până la urmă a fugit. Noi am verificat hotelul, că suntem obligaţi. Nu avea ploşniţe, dar am descoperit alte nereguli”,  a precizat Alexandru Cârdei.

Desigur, nu lipsesc nici reclamaţiile absurde, de genul turiştilor beţi care reclamă la OPC că barmanii nu mai vor să le dea de băut.  Text Box:

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă