17.4 C
București
duminică, 29 septembrie 2024
AcasăSpecialDenumiri europene pentru „rablele" pe şine româneşti

Denumiri europene pentru „rablele” pe şine româneşti

CFR Călători anunţă schimbarea clasificării trenurilor, Guvernul şi FMI dau liber la concedieri şi închideri de linii ferate.

Trenurile de tip Personal, Accelerat şi Rapid nu mai circulă de ieri în România. CFR Călători a decis ca numele acestora să fie schimbat în Regio şi InterRegio, o dată cu intrarea în vigoare a noului mers al trenurilor. Doar garniturile de tip InterCity îşi păstrează clasificarea anterioară. Cu aceeaşi ocazie, compania a introdus opt noi linii directe între oraşele importante din ţară şi a anunţat că duratele de parcurs ale unor trenuri de rang superior vor fi reduse. Astfel, dacă un Rapid ajungea până acum de la Bucureşti la Braşov în trei ore şi 45 de minute, de duminică o garnitură InterRegio ar trebui să parcurgă aceeaşi distanţă cu o oră mai puţin, potrivit unui comunicat al CFR Călători.

Preţul biletelor pentru trenurile Intercity şi Regio (fostul Personal) va rămâne la fel. În schimb, pentru garniturile InterRegio se va face media tarifelor practicate până ieri la Accelerat şi Rapid. Asta înseamnă că noul tarif va fi mai mic cu 22% decât la Rapid şi cu 12% mai mai mare decât la Accelerat. După acelaşi sistem, costul abonamentelor va scădea cu sume între 40 şi 140 de lei, faţă de Rapid.

CFR Călători a decis să introducă noi facilităţi precum  „procentul de fidelitate”, adică o reducere între 10 şi 20% pentru călătoria unui adult cu mai multe trenuri şi chiar 50% în cazul unui copil, aplicarea unui discount la biletele vândute prin sistemul online, precum şi pentru cumpărarea cu anticipaţie.

2000 de şomeri anul viitor

Guvernul a convenit cu FMI să continue în 2012 concedierile la companiile feroviare, să impună patru zile de concediu fără plată pentru angajaţi, să închidă liniile de cale ferată care nu pot fi vândute la licitaţii şi să închirieze spaţiile comerciale ale CFR, potrivit Mediafax. 2.000 de angajaţi ai CFR SA îşi vor pierde locul de muncă anul viitor. Tăierile vin după ce la jumătatea acestui an, Guvernul a decis închiderea a peste 1000 de kilometri de tronsoane feroviare. 

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă