Când ne gândim la BMW, Audi sau Mercedes, ne gândim la nişte maşini germane de top. Când spunem Ferrari, ne referim la bolidul roşu care a făcut tradiţie, iar Hummer-ul nu pare altceva decât o maşină de mari dimensiuni, foarte sigură în caz de impact şi care consumă enorm.
Însă iubitorii de biciclete se pot gândi şi la altceva decât la maşini atunci când se referă la mărcile respective. Aproape toate marile branduri auto s-au lansat şi pe piaţa bicicletelor, mai puţin pentru profit şi mai mult pentru a veni în întâmpinarea fanilor înrăiţi cu o nouă gamă de produse care să-i menţină aproape de brandul auto.
Bicicletele aflate sub umbrela unui brand auto sunt mai mult decât simple biciclete pentru sport sau relaxare. Calitatea de top este obligatorie şi se îmbină perfect cu ideea de ataşament faţă de marcă. Însă doar cadrele bicicletelor sunt fabricate, efectiv, de către companiile auto, în mod autonom sau în parteneriat cu alte companii producătoare de cadre. Restul componentelor sunt realizate de către firmele specializate şi poartă siglele acestora.
Pentru Mercedes-Benz şi BMW, bicicletele au devenit o afacere, iar paleta de opţiuni este din ce în ce mai variată. Bicicletele oferite de către Mercedez-Benz au apărut din 2005 şi sunt produse de către marca Rotwild. BMW are o experienţă de 60 de ani în fabricarea bicicletelor, iar în anul 2011 au ieşit pe piaţă cu un model inspirat de divizia M.
Deşi preţul unei astfel de biciclete poate depăşi suma de 4000 de euro, problema banilor pare să nu existe. Un posesor de automobil Ferrari, pasionat de biciclete, îşi va permite cu siguranţă să achiziţioneze o bicicletă cu aceeaşi marcă. Dacă bicicletele de 3000 de euro nu sunt la mare căutare în România, lucrurile stau altfel în ţările occidentale. Nivelul de trai îşi spune cuvântul, iar ideea de ataşament faţă de un brand care te reprezintă a căpătat noi valenţe, trecând de faza brelocurilor, şepcilor şi a machetelor de pe televizor.