Lufthansa va începe să opereze zboruri directe între Bucureşti şi Berlin, din iunie 2012, o rută pe care operează în prezent şi compania Germanwings, subsidiara low-cost a Lufthansa.
Noul zbor va fi operat de patru ori pe săptămână între Berlin şi Bucureşti (aeroportul Otopeni), în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică.între Berlin şi Bucureşti (aeroportul Otopeni), în zilele de marţi, joi, sâmbătă şi duminică. Tarifele pentru această rută încep de la 49 euro pentru zborurile cumpărate one-way (doar dus) şi 99 euro pentru călătoriile dus-întros.
„Conform celor mai recente analize de piaţă, observăm un potenţial imens de creştere al numărului de pasageri români pe zborurile către Berlin, atât în interes de afaceri, cât şi cu scop turistic,”, a declarat Ofer Kisch, General Manager Lufthansa Group în Europa Centrală şi de Est al Lufthansa.
Kisch a explicat că decizia de a include Bucureştiul pe harta noilor destinaţii operate din Berlin a venit după ce compania a înregistrat o creştere a numărului de pasageri din/spre România cu 20%.
„Estimăm un nou record de pasageri la finalul acestui an”, a mai spus oficialul companiei.
Pentru aceste zboruri vor fi folosite aeronave Airbus 319, configurate în două clase: Economy şi Business, cu o capacitate totală de maxim 138 de locuri.
Cursa va fi operată din/spre noul aeroport Berlin Brandenburg care va fi inaugurat pe 3 iunie 2012. O dată cu deschiderea noului aeroport, grupul Lufthansa va inaugura o reţea dublă de zboruri faţă de momentul actual, reţea ce va cuprinde 49 de destinaţii din Europa, Orientul Mijlociu şi America de Nord.
Lufthansa este a doua companie care va intra pe ruta Bucureşti – Berlin, operată în prezent de Germanwings, companie care este deţinută tot de Lufthansa. La o primă vedere, două companii cu acelaşi proprietar îşi vor face concurenţă la tarife similare, deoarece operatorul low-cost Germanwings va continua să opereze cursele care leagă capitala României de Berlin, de două ori pe săptămână – miercuri şi sâmbătă.
Şi, ca situaţia să pară şi mai „ciudată“, Lufthansa şi Germanwings vor opera amândouă de pe noul aeroport Berlin Brandenburg, începând cu data de 3 iunie 2012 când se deschide noul aeroport.
În momentul de faţă compania low-cost operează de pe aeroportul Bucureşti Băneasa către aeroportul Schoenefeld.
Vi se pare că ceva nu se leagă? Şi totuşi, care sunt diferenţele?
Conexiuni la preţuri mai convenabile
Companiile low-cost transportă pasagerii din punctul A în punctul B. O companie de linie poate transporta pasagerii din punctul A în punctul C, via un punct B. Germanwings face abatere de la regulile tradiţionale low cost şi permite – pe site-ul său – şi achiziţionare de bilete cu o conexiune. Însă, preţurile sunt mai mari.
De exemplu, pe ruta Bucureşti – Bercelona via Koln/Bonn cu Germanwings preţul călătoriei este de 338 euro, fără taxa de serviciu şi fără taxa de bagaj. O companie low cost va aduna preţurile fixe a patru zboruri. Preţul cu Lufthansa, via Munchen este 178 euro – preţul include bagajul, sericiul de catering la bord (contracost la Germanwings) şi taxa de emitere a biletului. Companiile tradiţionale sunt mai flexibile, stabilind o serie de tarife promoţionale nu numai pe rutele de la A la B, ci şi pentru zboruri operate cu una sau mai multe opriri intermediare.
Pe acest avantaj ar putea miza şi Lufthansa, care nu va opera zborul neapărat pentru pasagerii care vor să ajungă direct la Berlin, şi vor oferi foarte multe conexiuni către alte destinaţii operate din Berlin, printre care: Barcelona, Birmingham, Bologna, Catania, Helsinki, London, Lyon, Maastricht, Málaga, Manchester, Palma de Mallorca, Paris, Reykjavik, Stockholm sau Valencia.
„Le oferim astfel clienţilor posibilitatea de a crea un plan tarifar combinat. Nu vedem în zborurile Germanwings un competitor. Ei au două zboruri săptămânale, noi vom avea patru. Cele două companii se vor completa. Dacă un client vrea să se întoarcă din Berlin cu Germanwings, va putea face acest lucru, pe acelaşi bilet, dacă Lufthansa nu are zboruri în aceea zi”, a explicat Ofer Kisch.
Lufthansa se extinde şi la Sibiu
Compania germană dublează, tot din vara lui 2012, şi numărul de zboruri pe ruta Munchen – Sibiu, ajungând să opereze 14 frecvenţe săptămânale.
În momentul de faţă compania operează un zbor pe zi cu aeronave Bombardier CRJ 900, avioane cu o capacitate de maxim 86 de locuri.