13.6 C
București
luni, 30 septembrie 2024
AcasăSpecialCum sunt constănţenii convinşi să se urce pe bicicletă

Cum sunt constănţenii convinşi să se urce pe bicicletă

Plimbările organizate în plină noapte, atragerea copiilor din şcoli şi licee, concursurile de amatori pe colinele Dobrogei şi jucarea rolului de Moş Crăciun pe două roţi sunt numai câteva dintre metodele folosite de asociaţiile de promovare a ciclismului din Constanţa.

Ultimele trei ediţii ale Turului României au avut escale pe litoral, iar Turul Dobrogei a redevenit o competiţie demnă de luat în seamă. Pedalatul nu este însă exclusiv o disciplină sportivă. Există foarte multe persoane care fac ciclism din pasiune, pentru sănătate sau pentru a se deplasa cu un anumit interes. Toţi aceştia pedalează mai puţin organizat, iar aici îşi intră în rol Constanţa Cycling Team (CCT). Înfiinţată la iniţiativa a trei membri ai Ciclism Club Constanţa, asociaţia sportivă

şi-a propus să pună umărul la organizarea ciclismului constănţean la nivel de amatori. Unul dintre membrii fondatori, Dan Buzatu, ne-a declarat: „Principalul nostru obiectiv este să promovăm ciclismul la nivel de amatori, dar să şi îi organizăm puţin pe cei care practică deja acest gen de mişcare. Este important să ştii cum să mergi într-un oraş aglomerat”. CCT organizează numeroase acţiuni de promovare a sportului cu pedale precum Midnight Bike, plimbare nocturnă care a ajuns deja la a patra ediţie, sau evenimente în care sunt implicate instituţiile de învăţământ. O metodă inedită pentru promovarea ciclismului în rândul copiilor are loc în preajma sărbătorilor de iarnă. Reprezentanţii CCT se îmbracă în costume de Moş Crăciun şi se plimbă pe străzile Constanţei împărţind celor mici bomboane. Anul acesta va fi a treia ediţie a „colindului”. CCT este o asociaţie sportivă care nu este afiliată la Federaţia Română de Ciclism şi Triatlon (FRCT) şi numără aproximativ o sută de membri.

Întreceri pe colinele dobrogene

Ciclismul nu se desfăşoară doar la nivel de profesionism. Sunt numeroase competiţiile pentru amatori, iar la acestea participă inevitabil şi membri CCT. Anul acesta s-a participat la 11 curse la care s-au obţinut opt medalii. Principalele curse vizate sunt cele de mountain bike (MTB). Una dintre acestea a fost organizată la Babadag, unde au fost prezenţi aproximativ 100 de concurenţi. „Competiţia de la Babadag a fost o adevărată reuşită. Am avut parte de arbitraje de la FRCT şi cipuri de cronometraj. În condiţiile în care media de concurenţi prezenţi la astfel de evenimente este de 130, participarea a fost excelentă. Avem în proiect continuarea tradiţiei, astfel că în 2012 ne dorim să organizăm o nouă ediţie. Există posibilitatea să avem probleme deoarece ediţia de anul acesta a avut un impact mediatic excelent şi pentru 2012 avem informaţii că vor fi cam 300 de concurenţi”, a spus Dan Buzatu. Acesta ne-a prezentat alte două proiecte mari pentru anul viitor. Este vorba de Campionatul Naţional pentru Amatori şi „Măcin 2012″, o competiţie de anduranţă (traseu de 60-70 km) pentru MTB. Naţionalul pentru amatori se va desfăşura în paralel cu Turul Dobrogei şi va cuprinde trei probe: fond, semifond şi contratimp individual.

Copleşiţi de probleme

Practicarea ciclismului atât la profesionism, cât şi la amatori este atât costisitoare şi, în multe cazuri, chiar periculoasă. Dan Buzatu explică: „Nu mulţi ştiu că oraşul Constanţa este cel mai propice oraş din România pentru practicarea ciclismului deoarece media lăţimii străzilor e cea mai mare din România, mai mare chiar decât cea din Bucureşti sau Timişoara. Din păcate, nu suntem văzuţi cu ochi buni de şoferi chiar dacă noi nu ocupăm mai mult de un sfert din prima bandă. Chiar tatăl meu a fost lovit de o maşină şi a stat patru zile în comă. Şi-a revenit însă, dar de multe ori se întâmplă tragedii. Lipsa pistelor pentru ciclişti este o mare problemă, iar în acest sens noi am făcut o petiţie pe care am trimis-o prefectului, pentru a lua în calcul şi problemele noastre”.

Nu au bani pentru reparaţii

O altă problemă majoră este costul ridicat al materialului de competiţie, în cazul profesioniştilor. „Este foarte greu să rezişti în condiţiile actuale. Piesele costă foarte mult, se strică şi nu avem bani să le înlocuim. Noi încercăm să reparăm cât se poate, însă nu poţi da unui copil o roată pătrată. Mereu trebuie aduse îmbunătăţiri şi este greu, foarte greu”, a spus Victor Bănescu.

Cele mai citite

VIDEO Ninge pe cel mai înalt drum din România. Lucrătorii de la Drumurile Naționale acționează cu utilaje de deszăpezire

Ninge pe cel mai înalt drum din țară, Transalpina, iar lucrătorii de la Drumurile Naționale acționează pentru îndepărtarea zăpezii. Stratul de zăpadă este de 1...

VIDEO Un adolescent de 18 ani și-a pierdut viața într-un accident rutier

Un adolescent în vârstă de 18 ani și-a pierdut viața, după ce mașina pe care o conducea a intrat cu viteză într-un parapet de...

Ungaria oferă laptopuri gratuite elevilor, în timp ce România retrage tabletele distribuite în pandemie

Ungaria derulează cu succes un program național de sprijin educațional, prin care elevii din clasele a V-a și a IX-a primesc laptopuri gratuite din...
Ultima oră
Pe aceeași temă