2.5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialSebastian Vettel - cel mai bun pilot în cea mai bună echipă

Sebastian Vettel – cel mai bun pilot în cea mai bună echipă

Cel mai bun pilot, în cea mai bună echipă şi cu cel mai bun pachet tehnic, este caracterizarea făcută de Fernando Alonso lui Sebastian Vettel, o explicaţie ce sintetizează succesul înregistrat de driver-ul de la Red Bull, căruia spaniolul îi „predă” recordurile de precocitate pe care le-a stabilit, relatează Mediafax.

Sebastian Vettel a devenit prima dată campion mondial în 2010, dar mulţi au considerat norocos triumful tânărului german obţinut în ultima cursă a sezonului, în care a plecat cu şansa a treia la câştigarea titlului.

Fernando Alonso şi Ferrari au fost creditaţi atunci că au oferit pe tavă rivalilor de la Red Bull izbânda în una dintre cele mai echilibrate ediţii ale Campionatului Mondial de Formula 1, iar echipa patronată de magnatul austriac Dietrich Mateschitz a fost acuzată că a făcut tot ce i-a stat în putinţă pentru a-l favoriza pe Vettel în dauna coechipeirului său Mark Webber.

În 2011, Sebastian Vettel a închis gura contestatorilor săi, trecând de la o evoluţie oscilantă, presărată cu greşeli copilăreşti, la una încântătore prin precizie şi rapiditate în pilotaj. Benefiicind şi de un monopost de excepţie pe lângă talent, germanul a dominat sezonul de o manieră ce nu lasă loc de îndoieli: nouă victorii în 15 etape, 12 pole-position, patru locuri doi, două locuri trei şi o singură cursă în afara podiumului, locul patru chiar în faţa propriilor suporteri, la Nürburgring.

Astfel, al doilea tilu mondial a venit firesc şi odată cu el maturizarea şi consacrarea unui mare campion. „Micul Kaiser”, cum l-au alintat germanii, făcând aluzie la Michael Schumacher, are deja un palmares impresionant de recorduri la numai 24 de ani. Cel mai tânăr pilot care obţine un pole-position, cel mai tânăr pilot care câştigă o cursă, cel mai tânăr pilot care devine campion mondial şi cel mai tânăr pilot care devine dublu campion mondial sunt doar cele mai importante dintre recordurile germanului şi lista rămâne deschisă în viitor.

Vettel s-a născut la 3 iulie 1987, la Heppenheim, în Germania, nu departe de ciruitul de la Hockenheim, şi la început a practicat kartingul, ca mai toţi piloţii din Formula 1. După ce şi-a făcut, între 1995 şi 2002, ucenicia în această disciplină, Vettel a trecut, în 2003, în Formula BMW şi din 2005 în Formula 3.

Primul contact cu un monopost de Formula 1 l-a avut în 2005, la vârsta de 18 ani, când a efectuat o serie de teste pentru BMW Sauber. În 2006, germanul a concurat tot în Formula 3, iar în a doua parte a sezonului a fost desemnat pilot de rezervă la BMW.

Debutul oficial al lui Vettel s-a produs în 2007, când l-a înlocuit la Marele Premiu al SUA pe Robert Kubica, accidentat în cursa precedentă, defăşurată în Canada. Germanul a ocupat locul 7 în calificări şi 8 la finalul Grand Prix-ului de la Indianapolis, reuşind la vârsta de 19 ani şi 349 de zile să devină cel mai tânăr pilot care obţine un punct în Formula 1.

La sfârşitul lunii iulie 2007, Vettel a primit un contract de pilot titular la Toro Rosso, a doua echipă a producătorului de băuturi energizante Red Bull. După câteva curse în care s-a zbătut în coada plutonului, şansa părea să-i surâdă la Marele Premiu al Japoniei. Însă în momentul în care se afla pe locul trei în urma lui Mark Webber, pe o pistă udă pe care se rula în spatele Safety Car-ului, Vettel a comis o eroare şi l-a lovit pe pilotul australian, accident ce a dus la abandonul amândurora. Vettel s-a ales cu o penalizare de cinci locuri pe grilă la următoarea cursă şi cu o înjurătură în direct la TV din partea lui Webber, care îşi văzuse ruinate şansele de a câştiga în premieră un Grand Prix.

Uşor-uşor, Vettel a început să-şi confirme calităţile. În următoarea cursă, cea din China, germanul a plecat de pe locul 17 al grilei de strat şi a terminat al patrulea, stabilind cea mai bună performanţă a sa şi a echipei Torro Rosso. Apoi, în 2008, Vettel a obţinut prima victorie, la Marele Premiu al Italiei. Deşi s-a desfăşurat pe ploaie, cursa de la Monza a arătat un tânăr driver cu un stil de pilotaj perfect adaptat condiţiilor de pe circuit. Vettel a fost cel mai rapid în calificări, apoi dominant pe parcursul cursei şi victoria sa nu a fost una de pus la îndoială.

Sezonul 2008 reuşit de la Toro Rosso i-a oferit germanului promovarea la echipa mare a Red Bull. Aici s-a reîntâlnit cu Webber şi au reuşit în 2009 cel mai bun an din istoria team-ului. Cele patru victorii obţinute de-a lungul sezonului l-au propulsat în poziţia de vicecampion mondial, destul de aproape de învingătorul Jenson Button.

Vetel a devenit campion mondial în premieră, în 2010, după cinci succese de etapă şi alte cinci prezenţe pe podium în 19 Mari Premii. Iar victoria categorică obţinută în ultimul Grand Prix al sezonului anunţa instaurarea unei dictaturi Vettel-Red Bull în Formula 1.

Sebastian Vettel

Mari Premii: 77;
Victorii: 19;
Clasări pe podium: 33;
Pole Position: 27;
Puncte: 705;
Titluri mondiale: 2 (2011, 2010).

Cele mai citite

Drăgușin prinde aripi! Fundașul român, încrezător după victoria impresionantă a lui Tottenham cu Manchester City

Radu Drăgușin, fundașul de 22 de ani al lui Tottenham, a declarat că meciul împotriva campioanei Manchester City a fost cel mai bun joc...

Declarația de avere a lui Călin Georgescu: simplitate și transparență financiare

Călin Georgescu nu are datorii, iar veniturile sale provin exclusiv din activitatea didactică Potrivit declarației de avere, publicată pe site-ul BEC, Călin Georgescu arată tuturor...

Rezultate fără precedent în istoria prezidențialelor din România

Independentul Călin Georgescu dă peste cap sondajele și campaniile tradiționale, surclasând toate partidele După numărarea a 95% din secțiile de votare, rezultatul este unul pe...
Ultima oră
Pe aceeași temă