Imediat după prăbuşirea turnurilor World Trade Center, unii supravieţuitori au povestit despre un efect neaşteptat. Norul de praf ar fi fost atât de dens încât nu numai că bloca lumina, ci şi sunetele, în mare parte. Brusc, nu s-a mai auzit aproape nimic pe măsură ce norul înghiţea ţipetele şi sirenele.
Prăbuşirea „Gemenilor” a avut un impact notabil şi asupra artelor, potrivit unui articol publicat în independent.co.uk. Povestea despre 9/11 şi arte este una despre inhibiţii, evitare şi spaţii goale.
Scriitorul Frédéric Beigbeder nota: „De la 11 septembrie 2001, realitatea nu numai că a bătut ficţiunea, ci a distrus-o complet. Este imposibil să scrii despre acest subiect şi, în acelaşi timp, imposibil să scrii despre altceva.” Beigbeder a încercat totuşi şi romanul care a rezultat, „Windows on the World” (numit după restaurantul de la etajul 107 din turnul de nord al World Trade Center), a câştigat premiul The Independent pentru Ficţiune Străină în 2005.
Unul dintre lucrurile notabile legate de artă care are ca temă evenimentele din ziua de 11 septembrie 2001 este faptul că aceasta este foarte rară, chiar şi după zece ani. Imediat după atacuri, sentimentul larg răspândit printre artişti a fost acela că era timpul pentru o documentare serioasă, nu pentru invenţii. Imaginaţia nu a putut trece de banda galbenă a poliţiei.