Germanii încearcă să redeseneze harta lumii maşinilor mini printr-un vehicul care le aminteşte multora de carisma primei broscuţe VW. Up! va avea de luptat însă cu adversari de tradiţie: Citroën C1, Fiat Panda, Renault Twingo, Kia Picanto, Hyundai i10 sau Ford Ka, într-un segment pe a cărui creştere puternică mizează toţi producătorii auto.
Up! este definit de Volkswagen ca fiind o maşină ce oferă un spaţiu maximal în ciuda celor 3,54 m lungime şi a celor 1,64 metri lăţime, cu motorizări pe benzină sau electrice extrem de economice şi un interior distractiv, creat în jurul unui sistem de informare şi muzică personalizabil prin aplicaţii.
Motorizări mici, trei niveluri de echipare
Up! aduce cu sine un motor de 1,0 litri declinat pe trei niveluri de putere: 59 şi 74CP benzină şi 67CP pe GPL. Consumul mixt de benzină anunţat este de 4,2%, iar emisiile de CO2 nu depăşesc 100g/km în versiunile BlueMotion. O variantă electrică este aşteptată pentru 2013, cu un motor de circa 80CP alimentat de baterii litiu-ion.
Deşi este la limita de jos a clasei mini prin prisma dimensiunilor, ampatamentul de 2,42 metri permite un spaţiu generos la interior, mai ales datorită amplasării cât mai în faţă a motorului; nici portbagajul de 251 litri extensibil la 951 litri nu este de neglijat, valorile fiind excepţionale pentru clasa mini.
Up! va fi oferit în trei niveluri de echipare: take up!, move up! şi high up!, fiind prima citadină echipată cu sistemul City Emergency Braking, care frânează automat dacă şoferul nu intervine, oprind-o la timp la viteze de până la 30km/h sau reducând puterea impactului la viteze superioare. Printre elementele interesante de la interior se numără inserţia de plastic glossy în culoarea vopselei exterioare a maşinii, precum şi cutiile speciale gândite de VW pentru a fi de folos clienţilor urbani. Totuşi, piesa de rezistenţă este PID-ul (Portable Infotainment Device) ,numit maps + more, un sistem multimedia mobil dezvoltat în colaborare cu Navigon, care concentrează funcţiile de navigaţie, telefonia mobilă şi zona de muzică într-o singură consolă cu ecran tactil, detaşabilă.
Noua citadină germană va fi disponibilă în Europa începând cu finele lui 2011, însă la noi va ajunge cel mai devreme în primăvara anului viitor. Preţurile de pornire în gamă vor fi sub 10.000 de euro, deşi versiunea de top va ajunge, cel mai probabil, să coste peste 13.000 de euro.