Un clip difuzat pentru angajaţii Microsoft, face senzaţie pe Internet, de trei zile, scrie cotidianul francez L’Express, în ediţia electronică. Acest video, pus online de situl ZDNet, face referiri clare la serviciul de webmail al Google, Gmail.
Personajul principal al acestui clip de 3 minute este „Gmail Man”, un poştaş foarte curios care nu ezită să deschidă mailurile clienţilor săi, să le citească cu voce tare şi să repreze cuvintele-cheie pentru a le propune anunţuri publicitare centrate pe nevoile lor, dar nu tot timpul foarte bine adaptate.
Cu acest clip, Microsoft vrea să atragă atenţia că Google scanează conversaţiile pentru a afişa linkuri sponsorizate, spre deosebire de politica Office 365, programul online al Microsoft, concurentul Google Apps. Pe de altă parte, Google a asigurat mereu că procedeul era automatizat şi că Gmail foloseşte scanarea numai pentru a combate spam-urile şi viruşii, dar că nu ar citi sub nici o formă mailurile utilizatorilor.
Potrivit lui ZDNet, Microsoft nu a spus explicit că se află în spatele videoclipului, însă există, în filmuleţ, indicii clare care arată originea sa. De pildă, numele Contoso Ltd se vede pe uşa pe care o deschide Gmail Man, iar aceasta este firma fictivă pe care Microsoft o utilizează atunci când face demonstaţii pentru diverse produse.