Inspectorii Comisariatului Judeţean pentru Protecţia Consumatorilor (CJPC) Cluj au sancţionat hypermarketul Cora cu amenda maximă posibilă, 30.000 de lei, pentru derularea unei campanii considerate mincinoas. De asemenea, alte zece magazine au primit amenzi în valoare de 13.000 de lei, pentru că au vândut sucuri pentru copii care conţineau substanţe considerate nesănătoase.
Potrivit şefului CJPC, Mircea Radu, hypermarketul a început o campanie de promovare a unor „reduceri totale”, fără să se explice ce înseamnă aceasta, iar în catalog figurau produse care nu erau reduse absolut deloc. „Hypermarketul Cora din Cluj-Napoca are o campanie agresivă, derulată prin pliante, cataloage şi bannere, care anunţă reduceri totale în perioada 26 iulie – 8 august, fără să se explice ce înseamnă acest lucru.
Însă există şi produse la care nu se aplică reduceri, astfel că este vorba despre reclamă mincinoasă”, a declarat Mircea Radu, care a mai spus că a cerut oprirea campaniei de promovare pentru practici comerciale incorecte. În cazul în care administratorii magazinului nu vor opri împărţirea pliantelor şi nu vor renunţa la bannere, pot primi o nouă amendă, în valoare de 200.000 de lei. Controlul ar putea fi extins la toate magazinele Cora din ţară.
Sucuri periculoase importate din Turcia
De asemenea, inspectorii CJPC au mai amendat şi alte magazine din Cluj pentru comercializarea unor sticle de suc pentru copii care ori nu aveau trecute pe etichetă ingredientele, ori conţineau substanţe considerate dăunătoare pentru sănătate.
În cadrul verificărilor au fost retraşi de la vânzare peste 20 de litri de suc şi au fost date amenzi în valoare totală de 13.000 de lei. „Cea mai mare problemă a fost înregistrată la sucuri pentru copii importate din Turcia, unde pe etichetă nu se spune ce conţin, din ce e făcut. Apărea trecut suc de ananas, dar pe etichetă nu figura ananasul. Produsele sunt periculoase pentru sănătatea copiilor”, a mai spus şeful CJPC Cluj.