Ceva mai puţin de jumătate dintre angajaţii români (46%) nu doresc să-şi schimbe locul de muncă, în timp ce aproape o treime (31%) declară că intenţionează să îşi părăsească actualul job imediat ce apare o oportunitate în altă organizaţie, arată studiul GfK International Employee Engagement.
Peste 40% din angajaţii români cred că este probabil să părăsească compania pentru care lucrează în perioada următoare, iar dintre aceştia 40% caută deja activ un job. Practic, 17% din angajaţii români caută activ un loc de muncă şi alţi 26% vor să plece, dar deocamdată nu îşi caută în mod activ, se arată în cercetarea GfK Custom Research, care include opiniile a 30.556 adulţi angajaţi din 29 de ţări, intervievaţi online, telefonic sau faţă în faţă, în perioada 8 februarie – 4 aprilie 2011.
„Oraşe-fantomă”
Studiul internaţional mai relevă faptul că ţările care încă nu şi-au revenit din recesiunea globală ar putea deveni „oraşe fantomă” din punct de vedere al ocupării forţei de muncă, în condiţiile în care mai mult de un sfert dintre angajaţii intervievaţi au spus că sunt dispuşi să se mute în altă ţară pentru a-şi găsi un loc de muncă mai bun.
„Rezultatele studiului evidenţiază cât de puternic globalizată, precum şi fluidă, a devenit piaţa forţei de muncă în multe ţări”, a declarat Anca Zamfirescu, senior research consultant, expert GfK în studiile Employee Engagement. Astfel, la nivel global, angajaţii tineri şi cei calificaţi sunt mai predispuşi să resimtă acest „dor de ducă”. 41% din cei cu vârsta între 18 şi 29 ani sunt gata să schimbe ţara pentru a găsi un loc de muncă mai bun, dintre care aproape o treime sunt deţinători de diplome universitare (32%), 37% titulari de doctorat, în vreme ce acelaşi fenomen este întâlnit la doar o cincime dintre angajaţi cu studii gimnaziale (22%).
Companiile care doresc să recruteze şi să păstreze personalul cel mai valoros trebuie să concureze nu doar cu rivalii in propriile ţări şi pieţe, ci şi cu cei de oriunde din lume.”