Cel mai dificil raliu enduro din lume va începe sâmbătă, se va termina miercuri şi vor participa 184 de sportivi, printre care şi Emanuel Gyenes, cel mai bun pilot român.
După promovarea echipei de fotbal Voinţa Sibiu în Liga I şi după desfăşurarea celei mai importante etape din Campionatul Naţional de Raliuri, Sibiul se pregăteşte pentru evenimentul anului. La finalul acestei săptămâni va începe a opta ediţie a celui mai dificil raliu enduro din lume.
La Red Bull Romaniacs vor participa 184 de sportivi, în frunte cu învingătorul de anul trecut, neozeelandezul Chris Birch, dar şi 21 de piloţi români. Dintre aceştia nu va lipsi Emanuel Gyenes, cel mai bun pilot autohton, singurul român care a bifat celelalte şapte ediţii şi cel care a reuşit, în luna ianuarie, cel mai bun rezultat din istoria României la Raliul Dakar, poziţia a 17-a. Printre cei 21 de români se vor strecura însă şi două fete, Sorina Sandu şi Andreea Goga, care vor participa pentru echipa Powerpuff Girls la clasa Hobby Team.
De altfel, la cea mai importantă clasă, Pro Riders, vor fi la start doar doi români. Pe lângă Gyenes, care este şi numărul doi mondial în Campionatul Mondial de Rally-Raid, va mai concura Ervin-Zsolt Kovacs. În total, vor fi prezenţi la startul de sâmbătă 184 de piloţi din aproape 40 de ţări, care vor participa sâmbătă dimineaţă la calificările pentru prologul Red Bull Romaniacs, ce va avea loc la prânz.
„Johnny, what the fuck?” şi drumul dacilor
Mai apoi, duminică, va avea loc prima zi de offroad, atunci când piloţii vor ajunge şi la Făgăraş, acolo unde concurenţii au de trecut o coborâre căreia organizatorii i-au dat un nume celebru, „Johnny, what the fuck?”, după melodia care face furori în discotecile din toată lumea.
„Cu alte cuvinte, doar cei mai curajoşi dintre piloţi se vor încumeta să parcurgă această porţiune pe motocicletă. Luni, concurenţii vor ajunge la Voineasa, acolo unde traseul îi va purta prin zone mirifice, însă cea mai importantă zi de offroad va avea loc marţi, atunci când sportivii vor pleca de la Sibiu şi vor termina ziua la „Arsenal Park”, din Orăştie. Această a treia zi îi va duce pe piloţi prin locuri nemaiutilizate până în prezent la acest raliu. Marţi, sportivii vor ajunge în Orăştie şi vor vedea zona în care au trăit dacii şi chiar vor parcurge rute utilizate de ei acum mai bine de 2.000 de ani”, au declarat organizatorii celui mai dificil raliu de pe Glob. În ultima zi, concurenţii vor pleca de la Orăştie şi vor ajunge în centrul Sibiului, pe Podul Minciunilor.
Seara va fi organizată festivitatea de premiere, după care toţi participanţii vor fi invitaţi la petrecerea de final. „Lungimea traseului variază pentru fiecare clasă în parte, acesta fiind între 100 şi 200 de kilometri pe zi. Pasajele tehnice sunt provocările principale ale traseului, care străbate zone împădurite, dar presărate cu pietre şi stânci. Sunt amenajate zone de alimentare la distanţe de aproximativ 70 de kilometri, iar traseul va fi marcat cu benzi, indicatoare şi marcaje colorate, însă pentru a garanta siguranţa concurenţilor, acestora li se încarcă traseul oficial de concurs în dispozitive GPS. De asemenea, de-a lungul traseului vor fi amenajate puncte uşor accesibile fanilor care vor să vadă concurenţii care se luptă în cel mai greu raliu hard enduro din lume”, arată un comunicat al organizatorilor.
Birch, campion en-titre
Ediţia a şaptea a raliului enduro disputată la Sibiu în 2010 a fost câştigată de Chris Birch, din Noua Zeelandă, care a ajuns la finalul celor patru zile de concurs în 28 de ore şi 17 minute. Pe locul doi a terminat englezul Jarvis Graham, iar ultima treaptă a podiumului la cea mai importantă clasă, Pro Riders, a fost ocupată de germanul Andreas Lettenbichler. Cel mai bun român a fost Emanuel Gyenes, care a terminat pe locul al nouălea, la 14 minute întârziere de învingător.