Vara lui 2011 se anunţă a fi fierbinte, iar pasionaţii de cabriolete îşi pot hrăni pasiunea, în ciuda crizei, cu câteva modele atractive, prezente şi pe piaţa din România.
Adevărul este că decapotabilele moderne au trecut de ceva vreme peste neajunsurile spaţiilor strâmte şi pot fi folosite liniştit atât în miezul verii, cât şi în restul anului. În schimb, au un farmec nebun, pe care nici o maşină „normal㪠nu îl poate avea. Iată câteva dintre puţinele modele aduse – cu greu, ce-i drept – de importatori în România.
VW EOS: reinventat
Noul VW EOS este de fapt un facelift al primei generaţii şi încă unul reuşit: materialele de la interior au fost aduse la zi, motorizările sunt actuale, iar plafonul metalic cu rabatare automată este o plăcere în sine. Designul exterior este însă cam sobru pentru o maşină de distracţie. Interesantă este motorizarea 1.4 TSI de 160 CP, care prinde 100 km/h în 8,8 secunde, la un consum mediu de 6,8% şi un preţ de 27.991 euro cu TVA inclusă.
Audi A5 Cabrio: clasic
Audi a optat pentru o reţetă clasică în cazul noului A5 Cabrio, şi anume un pavilion textil, lucru care ar putea îndepărta anumiţi clienţi. Acesta se rabatează însă în doar 17 secunde, fără a necesita staţionarea maşinii. A5 oferă un interior spaţios şi o ţinută de drum rigidă şi sportivă, care te îndeamnă să calci pedala de acceleraţie la maximum. Ai şi cu ce, căci sub capotă se află motoare cu puteri între 160 CP şi 265 CP; motorizarea recomandată este însă una pe benzină, 2.0 TFSI multitronic, care nu doar că dezvoltă 180 CP şi sprintează de la 0-100 km/h în 8,9 secunde, dar are un consum mixt de doar 7,4%, la un preţ de 41.055 euro.
Mercedes Clasa E Cabriolet: opulent
Lansat anul trecut, Mercedes-Benz Clasa E Cabriolet îşi păstrează atuurile pe un segment dedicat celor care vor să iasă în evidenţă, de la interiorul dotat cu tehnologii speciale de direcţionare a aerului pentru a preveni vârtejurile până la motorizările care pornesc de la 125 CP şi se opresc abia la 388 CP. Pavilionul textil se rabatează în 26 de secunde, cam lent, dar fără oprirea maşinii pe loc. Recomandăm motorizarea E200 CGI de 184 CP (1,8 litri), care accelerează de la 0-100 km/h în 8,8 secunde şi consumă 7,4%. Preţul este piperat, de 48.329 euro, dar în ton cu blazonul maşinii.
Volvo C70: confort
Între mai multe cabriolete cu pretenţii sau chiar performanţe sport, noul C70 este modelul cu un comportament liniştit, fiind orientat spre cei care vor să se bucure de o plimbare in aer liber. Pavilionul este metalic şi se rabatează în aproape 30 de secunde, iar motorizările, deşi puternice, sunt mai lente decât ale concurenţei. Totuşi, interiorul este cel mai elegant şi mai bine dotat din clasă, iar siguranţa este, normal, la cotele cele mai înalte. Recomandarea noastră este motorul T5 230CP, care costă 41.168 euro cu TVA inclusă şi oferă acceleraţii de la 0-100 km/h în doar 8 secunde, însă la un consum mare, de 9,4%.
BMW Seria 6 Cabriolet: exclusivist
Cel mai nou model cabrio al verii 2011 se remarcă mai ales prin performanţele tehnice: motorul de 3 litri 320 CP de pe 640i accelerează maşina de la 0-100 km/h în 5,7 secunde dar consumă doar 7,9%. Evident, BMW a optat pentru sportivitate, Direcţia Activă Integrală, precum şi controlul dinamic al şofatului transformând maşina de 4,9 metri lungime într-un roller coaster.
Soft-top-ul se deschide în 19 secunde şi se închide în 24, la viteze de până la 40 km/h. Din păcate, este şi cel mai greu model de atins, pentru că are un preţ de pornire de 89.342 de euro cu TVA inclusă.
ACCESIBILE
Mazda MX-5: împrospătat acum 2 ani, modelul este un roadster pursânge, fără pretenţii de confort, dar cu un comportament excelent pe şosea. MX-5 SoftTop Challenge 1.8 126CP: 9,9 sec. 0-100 km/h, 7% consum, preţ 21.690 euro.
Peugeot 207 CC: modelul 1.6 E Eclipse costă 22.428 euro şi oferă un pavilion metalic, un interior tipic franţuzesc, o ţinută de drum confortabilă şi performanţe moderate pe şosea – 10,7 sec, 0-100 km/h, 5,3% consum.