Sao Paolo este cel mai mare oraş din America de Sud şi al treilea din lume ca număr de locuitori, însă el deţine recordul şi pentru cel mai lung ambuteiaj creat vreodată.
Cu o lungime de 265 kilometri, ambuteiajul din Sao Paolo a fost situat pe primul loc în topul realizat de site-ul britanic MSNcars.com care a evaluat situaţia oraşelor cu cel mai aglomerat trafic. Pe următorul loc se situează ambuteiajul din Beijing(China) când maşinile au mers bară la bară pe 100 kilometri timp 10 zile.
La nivel european, cel mai aglomerat oraş, pentru doi ani consecutiv, este Bruxelul. În medie, un locuitor al Parisului pierde 70 de ore pe an în trafic, în timp ce locuitorii oraşului Los Angeles stau în trafic 515 ore. Spre surprinderea tuturor, deşi New York este un oraş mai mare şi mai aglomerat decât Los Angeles, new-yorkezii nu se plâng de situaţia traficului urban, care potrivit acestora, este satisfăcător.
Tot din cauza ambuteiajelor, în Washington se pierd aproximativ 600 milioane litri de combustibil anual. Cei mai afectaţi de piederea timpului în trafic şi a banilor daţi pe combustibil sunt ruşii. Astfel, locuitorii Moscovei stau zilnic câte doua ore şi jumătate în maşină până să ajungă la destinaţie.
Una dintre ţările care are mai multe oraşe ce se confruntă cu traficul congestionat este Polonia. Pe lângă Varşovia, capitala ţării, care are mereu 40% din străzi prea aglomerate, se pare că şi Vrotslav se confruntă cu aceeaşi problemă a traficului rutier.
Pe de altă parte, Chişinăul, este „cel mai hopuros oraş din Europa” potrivit lui Alexandru Corduneanu, membrul Consiliului municipal Chişinău. „Suntem, probabil, oraşul cu cele mai multe hopuri şi gropi. În fiecare an, după sezonul de iarnă şi vară, o mare parte din străzi sunt deteriorate. Acest lucru, alături de lipsa marcajelor afectează grav fluiditatea circulaţiei”, a constatat consilierul creştin-democrat.
Unul dintre motivele problemelor în trafic este creşterea anuală a populaţiei oraşelor mari care duce inevitabil la o invazie a maşinilor în orele de vârf. În ciuda eforturilor inginerilor care proiectează şi inventează metode de reducere a aglomerării traficului de pe arterele principale, în unele cazuri problemele par a nu avea nici o soluţie.