6.8 C
București
miercuri, 25 decembrie 2024
AcasăSpecialTeleasistenţă medicală la Centrul Diakonia

Teleasistenţă medicală la Centrul Diakonia

Un nou sistem de îngrijire a bătrânilor, care presupune folosirea unui dispozitiv ca o brăţară care permite transmiterea şi recepţia vocii şi care are un buton de alarmă, va fi introdus în Cluj de Fundaţia Creştină Diakonia. Practic, vârstnicul care poartă brăţara, poate apăsa pe buton în cazul în care i se face rău sau are un accident, iar semnalul este transmis, cu ajutorul unui dispozitiv legat la telefonul mobil sau fix, către un dispecerat. De asemenea, brăţara permite şi comunicarea între bătrân şi un asistent aflată în dispecerat, care apelează, după caz, la ambulanţă, poliţie sau o persoană pe care o indică vârstnicul. Practic, este vorba de „teleasistenţă” medicală.


Variante posibile

„Este posibil ca persoana să nu poată vorbi. Ori că a leşinat imediat după ce a apăsat pe butonul de alarmă, ori că nu se înţelege ce spune, din cauza durerii, ori că este atacată în casă de cineva, de hoţi, de exemplu. În aceste situaţii aparatura depistează de unde vine apelul şi apar automat informaţiile despre identitatea celui care a declanşat alarma”, a explicat directorul Fundaţiei Creştine Diakonia, Arthur Sarosi. Directorul a dat două exemple despre situaţii care s-au întâmplat şi care exemplifică cât de eficient este sistemul.

„O bătrână dintr-o localitate de la ţară a ieşit să lucreze în grădină şi s-a tăiat cu sapa la picior. A folosit alarma, dar nu putea vorbi, aşa că s-au folosit datele înregistrate în sistem şi a fost trimisă o salvare. În alt caz, un bătrân a fost agresat în propria lui casă de nişte tineri, iar el a folosit brăţara şi, deşi nici el nu putea spune nimic, tot ceea ce se vorbea în casă a fost auzit de dispecer, care a apelat poliţia”, a explicat Sarosi.

Fundaţia va închiria aceste aparate pentru 70 de lei pe lună, iar într-o primă fază doresc să cumpere 30 de „brăţări”. Acestea sunt utile atâta vreme cât sunt folosite la o distanţă de 30 de metri de dispozitivul legat le telefon, prin care este transmis mesajul la dispecerat. Avantajul acestui sistem de teleasistenţă este că se evită internarea bătrânului într-un centru de îngrijire.

Cele mai citite

Ministerul Finanțelor atinge un record: 16,4 miliarde lei atrași de la populație prin titlurile de stat Fidelis în 2024

Cea mai recentă emisiune, derulată între 9 și 18 decembrie 2024, a generat investiții de 2,6 miliarde de lei Ministerul Finanțelor a atras de la...

Premierul kosovar Albin Kurti atacă principalul partid politic al sârbilor din Kosovo, Lista Sârbă

Premierul kosovar Albin Kurti a criticat marţi principalul partid politic al sârbilor din Kosovo, Lista Sârbă, acuzându-l că este condus de Belgrad, într-un moment...

Creștere de 28%: Fondurile de pensii private au depășit pragul de 155 miliarde de lei

Politica investițională a fondurilor de pensii private rămâne concentrată pe piața financiară locală Fondurile de pensii private din România au înregistrat o creștere semnificativă a...
Ultima oră
Pe aceeași temă