Modele renumite din istoria construcţiilor auto au fost prezentate în salonul de la Galaţi.
Mii de gălăţeni au vizitat salonul auto organizat de Auto Clasic Club Galaţi şi în care au fost prezentate 35 de maşini, printre care două modele Ford T, din 1912 şi 1914, un Peugeot 202 (1938), un Plymouth (1938), un Willys (1948), un jeep MB (1943), un Cadillac Deville (1959), un Aro (1961), un Morgan (1980) şi un Rolls Royce din 1970. Nu au lipsit maşini legendare şi pe şoselele din România, cum ar fi Fiatul 600, Volkswagenul „broscuţă”, Trabantul şi temuta Volgă neagră. Unul din cele două Ford-uri T, fabricat în 1914, e în proprietatea unui colecţionar din Galaţi.
Celălalt, un Ford T Speedster, fabricat în 1912, valorează 80.000 de euro şi este în proprietatea lui Axel Kohnen, cetăţean german stabilit în România: „În 2002, eram în Uruguay şi acolo am cumpărat şapte maşini vechi. Aşa a început pasiunea mea pentru maşinile de epocă. Le recondiţionez, le prezint la expoziţii sau le mai dau pentru filmări. Ne este greu să le întreţinem, din cauză că e din ce în ce mai dificil să găsim piese de schimb. Foarte puţine maşini ca aceasta se mai găsesc astăzi. Foarte puţine mai prind vârsta de 100 de ani”, spune Axel Kohnen.
Sorin, gălăţeanul care este proprietarul Fordului T din 1914, iese foarte rar cu maşina sa pe străzile oraşului, în general noaptea, pe Faleza Dunării şi străzile mai puţin circulate, ferindu-se de ochii curioşilor. El nu şi-a făcut publică achiziţia pentru că se teme că ar putea fi călcat de hoţi.
Maşinile prezentate în salonul auto de la Galaţi sunt în perfectă stare de funcţionare şi ieri au participat la o paradă pe arterele principale ale oraşului şi pe Faleza Dunării.