Compania Electromagnetica Bucureşti (ELMA) şi-a reorientat strategia business, îndreptându-se spre producţia hidroenergiei şi a dezvoltării tehnologiei LED, pentru a-şi menţine traiectoria ascendentă a profitabilităţii
Electromagnetica are în plan să investească între 8 şi 10 milioane de euro în producţia de energie verde, atât din surse proprii, cât şi şi din fonduri europene. Din investiţiile companiei de anul trecut, 1,8 milioane euro au fost din fonduri europene.
Compania deţine 10 microhidrocentrale situate pe râul Suceava, cu o putere de peste 5 MW şi intenţionează să atingă o producţie de energie în bandă de 10-12 MW.
„Ne propunem să investim mai mult în producţia de energie electrică din surse regenerabile şi să creştem cantitatea de energie furnizată. O altă divizie importantă pentru noi în acest moment este cea de leduri. În acelaşi timp vom continua să investim în tehnologii de execuţie a matriţelor, a echipamentelor de injecţie de mase plastice şi în retehnologizarea periodică a liniilor de producţie”, a declarat Eugen Scheuşan, directorul companiei.
Furnizarea de electricitate a generat anul trecut 70-75% din rulajul ELMA, dar marja profitului din această activitate a fost de 2-3% din cifra de afaceri.
În ceea ce priveşte tehnologia LED, Scheuşan a declart că aceasta este o tehnologie de viitor.
„În următorii ani, tot ce e pe bază de sticlă [n.r. – sisteme de iluminare], va dispărea. Un sistem pe bază de LED are o durată de viaţă de 50.000 de ore, pe când un neon rezistă 4.000 – 5.000 de ore”, a precizat directorul Electromagnetica.
Activitatea de bază e Electromagnetica include producţia de echipamente destinate infrastructurii de cale ferată, echipamente de măsurare şi distribuţie de energie electrică, subansambluri auto, matriţe, echipamente militare, dar şi producţie de energie electrică din surse regenerabile.