2.5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialMazda 2, distracţie prin oraş

Mazda 2, distracţie prin oraş

Mazda2 s-a remarcat încă de la lansare printr-un mod de a fi relaxat şi printr-un stil de condus foarte bine adaptat oraşului. Faceliftul aduce lucruri proaspete pentru cea care a dobândit titlul de World Car of The Year în 2008.

În lumea automobilelor japoneze, Mazda se detaşează în ultimii ani printr-un spirit jucăuş, care nu e specific acestei ţări, dar pe care niponii l-au nimerit foarte bine – de la designul exterior şi până la modul în care li se comportă maşinile.

Faceliftul i-a adus modelului Mazda2 o grilă frontală cu linii mai dinamice – practic o reinterpretare a zâmbetului specific al mărcii prezent pe toată gama actuală – precum şi materiale noi pentru consola centrală, scaune şi inserţiile ornamentale. Deşi nu este oferit un diesel, Mazda2 are acum două motorizări pe benzină de 1,3 litri (75/84CP), care emană doar 119 g CO2/km şi două de 1,5 litri (102 CP manual sau automat), care emană 135, respectiv 146 g CO2/km. Combinaţia de cilindree mică şi emisii mici duce, aşadar, la o impozitare blândă din partea statului.

Atunci când te uiţi pe foaia tehnică a motorului de 1,3 litri 84 CP, nu ai mari speranţe dinamice: 13,6 secunde pentru un sprint de la 0-100 km/h este o valoare mai degrabă specifică diesel-urilor decât motoarelor pe benzină. În ciuda acestui fapt, cel puţin până la 60 km/h, etajarea cutiei de viteze îţi permite să pleci ca din puşcă de la stop, pedala de acceleraţie fiind bine dozată pentru tot ce înseamnă condus prin oraş. Căci aici este de fapt şi secretul sentimentului de distracţie oferit de această maşinuţă: la viteze specifice oraşului, ai primele trei trepte elastice şi doritoare de turaţii mari. Drept urmare, vei conduce mai tot timpul în viteza a treia, care se întinde liniştit între 40 şi 80 km/h.

Marele avantaj al Mazda2 este faptul că rezistă la tăvăleală şi în afara oraşului. Mă refer aici la stabilitatea foarte bună a maşinii atunci când treci pe lângă tiruri la viteze de autostradă, precum şi la agilitatea cu care poţi aborda serpentinele cu ea. Normal, propulsorul de 1,3 litri, chiar şi în versiunea de 84 de cai, se limitează dinamic destul de repede, iar dacă ai mai mult de 2 pasageri, vei resimţi acest lucru la drum lung. Cei care vor să exploateze maşina în regim de încărcare mai mare vor opta din acest motiv pentru propulsorul de 1,5 litri, mai bine adaptat ieşirii din oraş.

Interior japonez, dar împrospătat

Interiorul a fost adus la zi cu materiale mai bune, unul dintre minusurile modelului fiind astfel diminuat. Am apreciat mai ales volanul cu trei spiţe cu aspect metalic şi piele de bună calitate, precum şi modul în care se simt plasticele de la bord, însă în continuare deplâng lipsa opţiunii pentru un interior mai deschis la culoare, clienţii având posibilitatea să aleagă între stofă neagră şi… stofă neagră.

Poziţia la volan ţine de filozofia unei maşini de oraş reuşite: deşi prezenţa înaltă a schimbătorului de viteze cere acomodare la început, o vei aprecia ulterior, căci Mazda2 este genul de maşină care se conduce cu o dezinvoltură demnă de maşinile italieneşti. Insonorizarea este reuşită, la fel şi sistemul audio, dar climatizarea va avea ceva de furcă în dimineţile geroase pentru a face faţă aburilor a mai mulţi pasageri. Aceştia din urmă vor sta însă comod în maşină, locul pentru picioare în spate fiind peste media clasei.

Consumul raportat de producător este de 5,1 litri în regim mixt, însă o utilizare pe timp de iarnă printr-un oraş îngheţat a urcat această valoare la 9%, mult pentru această cilindree şi putere. Fără a fi o maşină ieftină, Mazda2 este, aşadar, recomandată celor care vor să se distreze prin oraş, motorizările extrem de reuşite pe benzină fiind principalul său atu.

Preţuri de la 12.090 de euro

Preţurile pentru Mazda2 încep de la 12.090 de euro, cu TVA inclus[, însă modelul 1.3i TE Plus, complet echipat, costă 13.990 euro. Garanţia este de 36 de luni sau 100.000 km, dar poate fi extinsă la 5 ani.

DATE TEHNICE MAZDA2 FL 1.3 TE PLUS

Cilindree 1.349 cmc

Lungime, lăţime, înălţime 3.920, 1.695, 1.475 mm

Greutate 1.035 kg

Putere maximă 84 CP/6000 rpm

Cuplu maxim 121 Nm/3500 rpm

Viteză maximă 172 km/h 0-100 km/h 13,6 sec

Consum urban/extraurban/mixt 6,4/4,3/5,1

Emisii CO2 119 g/km

Transmisie manuală 5+1 trepte

Anvelope 185/55 R15

Rezervor 42,8 l

Portbagaj 250 l

Preţ: 13.990 euro

Fără a fi o maşină ieftină, Mazda2 este recomandată celor care vor să se distreze prin oraş, motorizările extrem de reuşite pe benzină fiind principalul său atu.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Sterilizarea pisicilor de rasă comună, propusă să devină obligatorie printr-un proiect de lege

Un nou proiect legislativ propus de actuala putere prevede obligativitatea sterilizării pisicilor de rasă comună, atât cu stăpân, cât și fără, similar reglementărilor în...

Călin Georgescu, surpriza primului tur, a alergat sub radar

Creșterea spectaculoasă din sondaje din ultimele săptămâni a fost consolidată, în ciuda controverselor legate de campania sa pe rețelele sociale Călin Georgescu, unul dintre cei...

Activitatea stațiilor ITP continuă manual, fără eliberarea imediată a documentelor, anunță RAR

Registrul Auto Român (RAR) a anunțat că, din cauza unei defecțiuni tehnice survenite joi în camera serverelor, stațiile ITP autorizate pot efectua inspecții tehnice...
Ultima oră
Pe aceeași temă