Ministrul Transporturilor şi Infrastructurii, Anca Boagiu, a declarat, vineri, că autostrada Cernavodă-Constanţa va fi recepţionată anul viitor, însă şoferii vor putea circula pe acest tronson încă din acest an, transmite corespondentul Mediafax.
„Ce e cert este că eforturile pe care le facem în acest moment este ca să putem să circulăm la vară, nu să recepţionăm, subliniez, să circulăm către mare, atât pe autostradă, cât şi pe calea ferată, şi să demonstrăm că atunci când vrei, poţi să împingi nişte lucruri care văd că atârnă de ani de zile.
Constructorii îşi asumă pe termene intermediare deocamdată finalizarea pe tronsoane, între 30 iunie şi 30 septembrie, deci e perioada în care ei vor da în exploatare tronsoanele de autostradă. Vor construi şi fundaţia la celelalte benzi, dar bineînţeles că nu vor avea timp să toarne asfalt. Nu vor putea să facă minuni în şase luni cât nu s-au făcut în şase ani. Recepţionată va fi la anul, cu siguranţă”, a declarat, la Constanţa, Anca Boagiu.
Ea a precizat că există multe cauze pentru care au fost întârziate lucrările, printre care problema exproprierilor, rezolvată în prezent, dar şi cea a descărcărilor arheologice.
„Când am venit în acest minister am aflat că autostrada va fi terminată anul acesta. Eu am fost moderată şi am spus că va fi dată în exploatare, ceea ce se va întâmpla, dar există foarte multe cauze pentru care lucrările au fost întârziate. Noi suntem bucuroşi, ca minister, că am reuşit să eliminăm obstacole gen regimul exproprierilor, dar rămân în continuare probleme legate de partea de descărcări arheologice, pe care prefer să nu o comentez, dar nu sunt atât de convinsă că descărcarea arheologică în sine este o problemă. Cred că sunt alte probleme, motiv pentru care am dat dispoziţie colegilor mei de la companie să angajeze arheologi ca să mergem în paralel şi să putem să ne facem treaba, oricât de mare ar fi presiunea”, a mai spus ministrul Transporturilor.
De asemenea, Anca Boagiu a afirmat că până în vara acestui an vor fi finalizate lucrările la calea ferată Bucureşti – Constanţa.
„Pentru calea ferată, termenul este la vară, la sfârşitul lunii iunie, dacă nu mă înşel. Şi pe calea ferată am purtat o discuţie pentru că în paralel sunt foarte multe proiecte, sunt şi podurile dunărene, care intră în această perioadă în reparaţii şi atunci trebuie armonizate perioadele de lucru între cei de la căi ferate şi cei de la drumuri astfel încât să nu se încurce unii pe alţii”, a explicat ministrul Transporturilor.
Tot vineri, premierul Emil Boc a declarat că guvernul se confruntă cu o serie de probleme la construcţia Autostrăzii Bucureşti-Constanţa, legate de siturile arheologice pe tronsonul Cernavodă-Constanţa, şi caută soluţiile tehnice pentru rezolvarea acestora, intenţia fiind ca lucrările să fie încheiate în acest an.
„Avem două probleme tehnice pe traseul Cernavodă-Constanţa legate de siturile arheologice şi căutăm soluţia tehnică”, a spus Boc.
În urmă cu o lună, surse participante la şedinţa de guvern au declarat agenţiei MEDIAFAX că miniştrii Transporturilor şi Culturii s-au contrat în Guvern pe tema Autostrăzii Cernavodă-Constanţa, Boagiu acuzând că proiectul este întârziat deoarece Cultura nu a efectuat descărcări arheologice, iar Kelemen demonstrând că şi-a făcut treaba, dar Transporturile nu au prevăzut bani în acest sens.
Discuţia a avut loc într-o şedinţă a Guvernului, unde ministrul Transporturilor, Anca Boagiu, a reclamat că lucrările la Autostrada Cernavodă-Constanţa sunt întârziate, deoarece Ministerul Culturii nu a efectuat descărcările arheologice pe tronsonul Medgidia-Constanţa.
Ministrul Culturii, Kelemen Hunor, a replicat însă că ministerul are doar atribuţii de avizare a dosarelor întocmite de arheologi, documentaţia fiind trimisă ulterior spre Comisia Naţională de Arheologie.
Din cele 67 de situri arheologice aflate pe traseu doar 25 au fost descărcate, în condiţiile în care în luna iunie sectoarele ar trebui deschise circulaţiei.
Proiectul a fost împărţit în trei loturi – Cernavodă-Medgidia (20 kilometri), Medgidia-Constanţa (aproximativ 32 de kilometri) şi varianta de ocolire Constanţa la profil de autostradă (21,8 kilometri).