Orlando este dedicat familiilor care caută mai întâi de toate spaţiu şi modularitate, fiind gândit ca o maşină în care să îţi încarci toată familia pentru călătoriile din afara oraşului. Cu o lungime de 4.65 metri, o lăţime de 1.83 metri şi mai ales un ampatament de 2.76 metri, Orlando este pur şi simplu special proiectat pentru a înghiţi cât mai multă lume şi bagaje.
E bine de ţinut minte că Orlando e o maşina concepută cu mare atenţie la costuri, pentru a păstra un preţ mic. Interiorul are, chiar şi în versiunea de top, materiale plastice tari, designul este simplu, atmosfera de la bord e sobră iar pielea de pe scaune este şi ea de tip „buget redus”. Totuşi, simţurile tactile nu sunt deranjate, iar calitatea asamblării este mult peste ce ne obişnuise Chevrolet.
Accent pe spaţiu şi modularitate
Noul MPV de la Chevrolet acordă o atenţie deosebită locurilor de stocare. Astfel, dacă în varianta cu toate cele 7 scaune montate portbagajul are doar 89 de litri, iar cu rândul din spate rabatat oferă 458 de litri, în varianta maximă el oferă până la 1.487 de litri. Avantajul faţă de o berlină în trei volume este faptul ca aici încap şi obiecte voluminoase pe toate cele trei direcţii. În plus, în interior sunt o mulţime de spaţii de stocare special gândite pentru a permite fiecărui membru al familiei să aibă unde să pună o doză sau o sticlă de suc, precum şi alte obiecte uzuale, care pot fi depozitate inclusiv într-un spaţiu aflat sub consola centrală.
Modularitatea este asigurată de sistemul de rabatare al scaunelor printr-o simplă tragere de o clapetă, astfel încât sunt posibile numeroase configuraţii ale interiorului, scaunele de pe al doilea sau al treilea rând putând fi rabatate independent ori împreună, pentru a crea o suprafaţă de încărcare plată. Al doilea rând oferă, de asemenea, posibilitatea plierii scaunelor exterioare, ceea ce uşurează accesul pasagerilor la rândul al treilea.
A fost a acordată atentie si sigurantei pasagerilor, Orlando oferind în standard şase airbaguri: duble frontale, laterale şi tip cortină, precum şi ABS şi ECS (control al stabilităţii). Tracţiunea este 4×2, în ciuda aspectului de crossover.
Propulsoare puternice, performanţe moderate
Chevrolet România oferă la alegere trei propulsoare, unul pe benzină şi două diesel, toate cu performanţe dinamice şi de consum moderate. Singurul motor pe benzină disponibil la lansare are o cilindree de 1,8 litri şi dezvoltă 141 CP la 6200 rpm şi un cuplu de 176 Nm la 3800 rpm. Viteza maximă a acestei versiuni este de 185 km/h, iar consumul mediu de 7,3 litri la 100 km.
Cele două motoare diesel au 2 litri şi 4 supape pe cilindru, iar sistemul de injecţie este de tip common rail. Cel mai puternic dintre acestea dezvoltă 163 CP la 3800 rpm şi oferă un cuplu de 360Nm la 2000 rpm, în vreme ce al doilea ajunge la 130 CP la aceeaşi turaţie şi oferă un cuplu de 315Nm la 2000 rpm.
Viteza maximă pentru pentru motorizarea diesel de 130 CP este de 180 km/h, iar pentru cea de 163 CP de 195 km/h. Emisiile şi consumul de carburant pentru ambele motorizări: 159 g/km, respectiv un consum de 6 litri la 100 km.
Printre dotările standard chiar pe versiunea de intrare în gamă LS+ amintim geamurile electrice faţă, oglinzi electrice, închiderea centralizată cu telecomandă, volanul reglabil pe înălţime, aerul condiţionat manual, RCD+MP3 cu 4 boxe şi alarma.
Preţurile de lansare pentru noul Orlando încep cu 14.790 euro cu TVA inclusă pentru Orlando LS+ 1.8 141 CP şi ajung la 20.900 de euro pentru versiunea de top LTZ Plus 2.0 diesel 163CP.
Recomandarea noastră este Chevrolet Orlando în echipare LT+ cu motor de 1.8 141 CP, care costă 15.490 de euro dar oferă în plus faţă de echiparea de bază dotări precum volan reglabil pe două direcţii, geamuri electrice faţă-spate, computer de bord, cotiere centrale faţă-spate, aer condiţionat automat cu senzor al calităţii aerului, RCD+MP3 cu comenzi pe volan şi 6 boxe, conectivitate USB şi iPod şi faruri de ceaţă.
Comparat cu concurenţa venită din partea Ford, Citroen, Mazda şi Fiat, Orlando are dezavantajul interiorului cu aspect şi materiale mai ieftine, dar este la fel de bine dotat şi costă cu circa 3-4.000 de euro mai puţin decât MPV-urile respectivelor mărci.