2.5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialCei 5 samurai

Cei 5 samurai

Cele cinci modele japoneze de clasă medie de pe piaţa românească încearcă să câştige lupta prin atuuri proprii, orientate către tipuri foarte diferite de public.

Unii au o încredere oarbă în tot ce vine din Japonia, cu precădere posesorii de TDI-uri care s-au săturat de vizite în service fiind atraşi de alternativa japoneză. Totuşi, deşi au în comun elemente care ţin de sobrietatea specifică japonezilor, precum şi de fiabilitatea sporită faţă de concurenţii lor europeni, cei cinci samurai de clasă medie din România sunt destinaţi unor clienţi de tip diferit. Dacă vă gândiţi să vă luaţi o maşină japoneză, următorul scurt comparativ al modelelor de circa 150CP pe benzină oferite de asiatici vă va fi de ajutor.

Mazda6: accent pe agilitate

Deşi în urma faceliftului Mazda6 a pierdut din spiritul jucăuş, modelul îşi menţine exactitatea direcţiei şi modul excelent în care răspunde trenul de rulare la manevrele în viteză pe serpentine. Acestea compensează lentoarea motorului de 2 litri 155CP, care prinde suta în 10 secunde şi consumă 6,9% în medie.

Liniştea din habitaclu pune în evidenţă un sistem audio BOSE de mare clasă în echiparea TE Plus, iar spaţiile de stocare şi portbagajul de 519 litri completează atuurile celei mai spaţioase maşini din comparativ.

La 26.490 de euro preţ standard (23.490 oferta actuală), materialele din habitaclu puteau fi însă mai bune, iar cei 3 ani garanţie cu limită la 100.000 km sunt cam puţini.

Toyota Avensis: confortul primează

Avensis este pe placul celor care caută confort, pentru că are o ţinută de drum moale şi absoarbe toate imperfecţiunile drumurilor autohtone. Motorul de 1.8 litri dezvoltă 147 de cai, fiind cel mai mic din comparativul nostru, dar destul de rapid, doar 9,4 secunde fiindu-i necesare pentru un sprint la 100 km/h, în prezenţa unui consum mediu de doar 6,5%. Portbagajul de 509 litri este şi el un atu, laolaltă cu interiorul în care abundă spaţiile de stocare. Printre minusuri se numără direcţia cam necomunicativă, sistemul audio de calitate sub medie şi spaţiul mai restrâns în spate decât la concurenţi.

Echiparea Elegance costă 25.849 euro, dar Toyota oferă cea mai bună garanţie, de 5 ani sau 160.000 de km, iar taxele sunt cele mai mici datorită cilindreei reduse.

Honda Accord: high-tech japonez

Honda Accord îşi păstrează caracterul relativ sportiv şi în prezenţa motorului de 2 litri 156 CP, care accelerează maşina în 9,3 secunde de la 0-100 km/h. Este o maşină cu o ţinută de drum fermă, pe gustul celor care vor să simtă şoseaua sub ei, direcţia comunicativă şi trenul de rulare stabil fiind două elemente-cheie pentru distracţia la volan.

Interiorul este cel mai high-tech din clasă, atât ca aspect, cât şi ca dotări, nivelul Executive fiind absolut complet. Accord păcătuieşte însă prin consumul mai mare de carburant (7,2% în medie), prin spaţiul restrâns pentru pasagerii din spate şi prin portbagajul mic (460 litri).

Preţul este de 27.200 de euro, iar garanţia de doar 3 ani are limită la 100.000 de km.

Suzuki Kizashi: declarat sportiv

Noul-venit Kizashi oferă numai un motor de 2.4 litri şi 178 de cai, comparabil cu cele mai puternice motorizări de la competitori (7,8 secunde pentru 0-100 km/h), dar egal ca preţ cu versiunile medii din acest comparativ. Motorul, trenul de rulare rigid şi direcţia fermă vor fi pe placul celor care vor un condus sportiv, nu însă şi cutia de viteze CVT de pe versiunea 4WD, care taie senzaţiile dătătoare de adrenalină. Interiorul are un design modern, dar are încă de recuperat faţă de competitori, atât ca spaţiu pentru pasageri şi de stocare (461 litri în portbagaj), cât şi în privinţa calităţii materialelor.

Kizashi costă 26.500 euro în versiune 2WD şi 29.500 euro în versiune AWD şi are o garanţie de 3 ani sau 100.000 km.

Subaru Legacy: japoneza integrală

Cu un spaţiu interior uriaş, ticsit cu locuri de stocare şi căptuşit cu piele de foarte bună calitate, Legacy va fi pe placul celor care caută tente premium, în special în echiparea Emotion, iar sistemul Symmetrical AWD îl detaşează clar de concurenţă în privinţa ţinutei pe orice tip de vreme şi de drum.
Motorul boxer de 2 litri dezvoltă însă doar 150 CP şi are performanţe moderate: 9,8 secunde pentru 0-100 km/h, în prezenţa unui consum mare, de 8,5%, iar plasticul de pe bord e tare şi neprietenos. Garanţia este de 3 ani fără limită de kilometri, iar maşina costă 31.484 euro cu TVA inclusă.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Institutul pentru Investigarea Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, mesaj de îngrijorare cu privire la ascensiunea lui Călin Georgescu

Institutul pentru Investigarea Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER) a transmis un mesaj de îngrijorare cu privire la ascensiunea lui Călin Georgescu în...

Institutul pentru Investigarea Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc, mesaj de îngrijorare cu privire la ascensiunea lui Călin Georgescu

Institutul pentru Investigarea Crimelor Comunismului şi Memoria Exilului Românesc (IICCMER) a transmis un mesaj de îngrijorare cu privire la ascensiunea lui Călin Georgescu în...

UE și China nu au ajuns la un acord privind tarifele pentru vehiculele electrice

Discuțiile dintre Uniunea Europeană și China privind tarifele pentru vehiculele electrice (EV) chinezești continuă, dar nu s-a ajuns la un acord, au declarat oficiali...
Ultima oră
Pe aceeași temă