Proiectul fuziunii aeroporturilor din Arad şi Timişoara, dezavuat complet de autorităţile din capitala Banatului, a fost repus pe tapet în ultima perioadă, după ce edilii arădeni au anunţat că sunt în negocieri avansate cu reprezentanţii companiei aeriene Wizz Air pentru ca aceştia să-şi mute baza operaţională de la Timişoara la Arad. În acest fel – spune directorul comercial al aeroportului din Arad, Ovidiu Moşneag – Aradul ar prelua de la Timişoara aproape 400.000 de pasageri pe an, adică clienţii fideli ai Wizz Air, iar această lovitură de afaceri ar duce rapid baza aeriană pe profit şi ar putea constitui un prim pas către mult dorita fuziune cu Timişoara. Asta, în ciuda faptului că, deocamdată, după retragerea companiei Blue Air, pe aeroportul din Arad operează doar avioane de tip cargo.
Prelungeşte contractul
În replică la toate pregătirile arădenilor, directorul Aeroportului Internaţional Timişoara, Cornel Sămărtinean, spune că în câteva zile va semna prelungirea contractului de operare a companiei maghiare pe aeroportul din oraşul de pe Bega. „Nu s-a pus nici o clipă problema plecării Wizz Air la Arad. Dimpotrivă, în aceste zile negociem prelungirea contractului de operare, care va expira în luna martie. Nu ştiu cine colportează acest zvon, însă pot să-i asigur pe toţi cei interesaţi că vor putea călători cu Wizz Air de la Timişoara şi în continuare”, a precizat Cornel Sămărtinean. Conform datelor făcute publice de oficialii Wizz Air, numărul de pasageri transportaţi înspre şi de pe Aeroportul Internaţional Timişoara în anul 2010 a fost de 365.000, o creştere cu 37,2% faţă de anul precedent. La nivelul întregii ţări, anul trecut au fost transportate 2,1 milioane de persoane, o creştere de 33% faţă de 2009. Cifra de afaceri a Wizz Air în România este de aproape 100 milioane de euro, iar profitul de 4 – 5%. Oficialii Wizz Air nu au putut fi contactaţi pentru a-şi spune opinia vizavi de acesta.