2.5 C
București
luni, 25 noiembrie 2024
AcasăSpecialCe model atacă Loganul

Ce model atacă Loganul

Salonul Auto Internaţional Nord-American şi-a deschis săptămâna aceasta porţile pentru o piaţă auto
aflată pe val în ultimul an.

Tonul trist şi defetist de anul trecut a fost înlocuit de unul optimist-realist, cu multe modele noi, atent gândite pentru piaţa americană şi cu foarte puţine concepte extravagante. Remarcabile sunt câteva modele, dintre care unele vor ajunge şi pe piaţa europeană.

Aveo Sedan, concurentul Loganului

Noul Chevrolet Aveo Sedan, lansat la Detroit sub numele de Chevrolet Sonic, va fi principalul concurent pentru Loganul autohton atunci când va fi lansat în Europa, în a doua parte a acestui an. El aduce câteva noutăţi notabile, printre care motoare de 1,4 şi 1,8 litri turbo, cutii de viteze manuale şi automate cu şase trepte, precum şi un interior care arată ca la un Cruze mai mic.

În Europa putem aştepta doar motorul de 1,4 litri turbo 138 CP ca vârf de gamă, iar dotările la interior vor fi destul de diferite de cele ale modelului american. Evident, toată lumea se aşteaptă ca noul Aveo să facă uitate rezultatele dezastruoase la testele EuroNCAP ale vechiului model, datorită atenţiei deosebite acordate de GM acestui aspect, cele 10 airbaguri ale maşinii vorbind de la sine.

Prius, familia se lărgeşte

Toyota vrea să contracareze asaltul venit din partea hibridelor concurente pe un segment pe care practic l-a creat, iar tactica este aceea de a dezvolta o întreagă gamă Prius. Primele două modele sunt Prius C şi Prius V, ambele nişte clone de Prius standard, dar de dimensiuni diferite, cu accent păstrat pe consumul redus de carburant.

Prius C, prezentat la Detroit sub formă de concept, este un supermini care va concura direct Honda Insight, cu dimensiuni mai mici şi cea mai eficientă tehnologie hibrid disponibilă la ora actuală. Prius V, în schimb, este un MPV mai mare decât Prius-ul standard, cu un interior special gândit pentru familii. În Europa vom avea însă o versiune hibridă pentru Yaris în 2012, astfel încât doar Prius V ar putea apărea pe unele pieţe europene în acelaşi an.

A6, noua generaţie

A patra generaţie de Audi A6 a debutat în sfârşit în mod oficial, cu o evoluţie a designului exterior (partea frontală împrumută elementele lui A7), LED-uri şi o grilă agresivă, dar şi cu un şasiu nou, cu setări sport, o caroserie ranforsată şi o gamă complet nouă de sisteme de asistenţă a şoferului.

Lung de 4,92 metri şi lat de 1,87 metri, noul A6 are o înălţime de doar 1.46 metri, ceea ce duce la un coeficient aerodinamic excelent, de 0.26. Motorizările oferă între 177 şi 300CP, cu o reducere de 19% a consumului de carburant dar şi o creştere în putere. Va fi oferită şi o versiune hibridă de 245CP care consumă doar 6.2 litri/100km. Maşina va fi lansată în România la începutul primăverii.

Veloster, coupé, dar practic

Un coupé este orice numai practic nu, însă cei de la Hyundai vor să demonstreze tuturor contrariul, aducând pe piaţă mult aşteptatul Veloster, o maşină care va ataca din plin Scirocco-ul celor de la Volkswagen, dar şi nume precum Mini Clubman sau Honda CR-Z. Designul său musculos şi lista lungă de accesorii sunt puse de inginerii sud-coreeni pe picior de egalitate cu spiritul practic al interiorului.

Bazat pe platforma lui i30, Veloster are sub capotă un nou motor turbo de 1,6 litri cu injecţie directă, care dezvoltă 138 de cai, cuplat cu o transmisie cu dublu ambreiaj. Caroseria are o singură uşă pe partea şoferului şi două pe partea opusă, iar spaţiul interior, consumul de carburant şi agilitatea în oraş sunt prezentate ca elemente-cheie de diferenţiere. Maşina ajunge în Europa spre finalul anului, la un preţ de circa 17.000 de euro.

650i, cabrio extrem

BMW şi-a lansat la Detroit noua Serie 6, iar piesa de rezistenţă este reprezentată de monstruosul V8 de 4,4 litri şi 400 CP aflat sub capota modelului 650i cabrio. Motorul dezvoltă un cuplu maxim de 610 Nm între 1.750 şi 4.500 rpm, iar cei 400 de cai sunt disponibili integral între 5.500 şi 6.400 rpm. O maşină extremă din toate punctele de vedere.

Mai lung, mai luxos şi mai high-tech ca precedenta generaţie, noul 650i prinde 100km/h în doar 4,9 secunde, iar în versiunea 640i de 320 CP, în 5,7 secunde. 19 secunde îi sunt necesare pentru a retracta sau deschide complet pavilionul. Transmisia automată în opt rapoarte este doar una dintre tehnologiile EfficientDynamics care coboară consumul mediu al ultimei versiuni la doar 7,9 litri/100 km. Noua Seria 6 va fi disponibilă în România la începutul verii.

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Activitatea stațiilor ITP continuă manual, fără eliberarea imediată a documentelor, anunță RAR

Registrul Auto Român (RAR) a anunțat că, din cauza unei defecțiuni tehnice survenite joi în camera serverelor, stațiile ITP autorizate pot efectua inspecții tehnice...

Jannik Sinner, performanță istorică pe hard în 2024! Al doilea cel mai bun sezon din istorie

Tânărul italian a încheiat un an fenomenal, consolidându-și locul în istoria tenisului, cu un procentaj uluitor de victorii pe hard, depășit doar de Roger...

Alegerile prezidențiale din România, în presa internațională: Șoc după avansul candidatului de extremă dreapta

Rezultatele parțiale ale alegerilor prezidențiale din România au atras atenția presei internaționale, care subliniază ascensiunea surprinzătoare a lui Călin Georgescu, un candidat independent asociat...
Ultima oră
Pe aceeași temă