Întrebare: În timpul facultăţii am lucrat în vânzări, dar acum, în detrimentul experienţei acumulate, aş dori să lucrez în domeniul resurselor umane. Ce abilităţi din domeniul vânzărilor ar trebui păstrate în domeniul resurselor umane pentru a îmi asigura integrarea în acest nou domeniu? Ar trebui să consider lipsa de experienţă în domeniul resurselor umane un „handicap”?
Răspuns:
Activităţile de resuse umane presupun utilizarea a numeroase abilităţi şi cunoştinţe din domenii diverse. Abilităţile din domeniul vânzărilor sunt importante pentru un consultant în domeniul resurselor umane. În funcţie de poziţia pe care doriţi să o ocupaţi în resurse umane, care este un domeniu complex şi vast, abilităţile şi cunoştinţele de vânzări pot fi utilizate în vânzarea companiei către potenţiali candidaţi pentru posturi în cadrul companiei, pentru promovarea posturilor deschise, în promovarea unui candidat valoros în faţa managerilor din companie, în medierea şi negocierea conflictelor din companie, în negocierea unor noi colaborări cu parteneri din domeniul resurselor umane. În general, oamenii din domeniul vânzărilor tind să privească afacerea în ansamblul său şi, astfel, au posibilitatea de a avea o imagine mai clară asupra nevoilor companiei şi situaţiilor viitoare ce pot apărea şi care pot afecta şi activitatea departamentului de resurse umane. Cu toate acestea, în această perioadă, încă dificilă pe piaţa muncii, majoritatea posturilor deschise în resurse umane sunt pentru persoane cu experienţă şi studii în domeniu. Companiile nu mai sunt, decât foarte rar, dispuse să investească în formarea unui junior în domeniu, preferând persoane cu cel puţin doi-trei ani experienţă de lucru în HR. Este bine să vă gândiţi ce anume v-ar plăcea să faceţi din acest domeniu şi să încercaţi să obţineţi cât mai multe informaţii despre aceste activităţi. Aceste informaţii le puteţi obţine fie prin urmarea de cursuri de specialitate, fie prin experienţa dobândită prin activităţi de internship şi practică în agenţii sau departamente de HR.
„Oamenii din domeniul vânzărilor tind să privească afacerea în ansamblul său.”