Printre lansările din 2011 se numără şi câteva modele care vor stârni un interes deosebit pe piaţa românească.
Anul acesta se remarcă trei tendinţe: maşinile mici şi compacte preiau tot mai multe ele¬mente premium, maşinile medii aduc tehnologii care păreau SF până în urmă cu câţiva ani, iar consumul de carburant se reduce mai ales prin apariţia de motorizări turbo de putere mare obţinută dintr-o cilindree mică.
Passat, liderul se înnoieşte
Liderul segmentului mediu a ajuns la a şaptea generaţie, iar acest lucru aduce cu sine o împrospătare a platformei tehnice a noului Passat şi o creştere generală în calitate. Nemţii au hotărât să păstreze o formă clasică, cu linii doar puţin mai bărbăteşti decât ale precedentei generaţii şi cu un interior sobru şi minimalist.
Disponibil încă din ianuarie 2011, noul Passat porneşte de la 20.393 euro în România pentru versiunea 1.4 TSI 122CP Trendline. Printre atuuri se numără spaţiul interior, raportul bun între cilindree, performanţe şi preţ al motoarelor pe benzină, precum şi dotările generoase încă din echiparea de intrare în gamă. Rămâne de văzut dacă fiabilitatea componentelor tehnice şi calitatea materialelor de la interior au crescut îndeajuns pentru a păstra conducerea în segment.
Peugeot 508, limuzina salvatoare
Peugeot n-a prea avut ani buni în ultimul timp; cam tot ce a încercat i-a ieşit pe dos. Tocmai de aceea, noul 508 are datoria de a repune marca franceză în atenţia publicului într-o lumină favorabilă. Asta nu va fi tocmai uşor, pentru că 508 înlocuieşte două modele, 407 şi 607, având de luptat cu o mulţime de concurenţi şi o imagine nu tocmai bună. Disponibil din această iarnă, 508 pune accentul pe design, motorizări economice şi un interior rafinat. Dacă exteriorul are linii inconfundabile de felină franceză, interiorul e mai degrabă german, ticsit cu înaltă tehnologie. Se remarcă propulsorul de 1,6 litri 156CP THP (benzină, 8,6 secunde pentru 0-100km/h), cât şi motorizarea Hybrid 4, care cuplează un motor diesel de 163CP şi unul electric de 37CP, oferind performanţe de 200CP la un consum mediu de 3,8 litri şi emisii de 99g/km.
Yaris, japoneza de oraş
Toyota pregăteşte pentru a doua parte a anului lansarea celei de-a doua generaţii de Yaris în Europa. Maşinuţa care a fermecat multă lume din oraşele europene – în special femeile – are acum un design mai colţuros şi a crescut în dimensiuni, cei 100 mm în plus la lungime fiind dedicaţi în special pasagerilor din spate.
Şi interiorul a fost drastic revizuit, inclusiv planşa de bord care scapă de vitezometrul montat central şi revine la un design convenţional. Toyota promite materiale mai bune în habitaclu, precum şi motorizări economice sub capotă: un 1,0 litri de 68CP şi un 1,33 litri de 93CP, cu consumuri mici de carburant. Rămâne de văzut dacă ţinuta de drum distractivă a actualei generaţii a fost păstrată, precum şi dacă minusurile materialelor de slabă calitate de la interior au fost într-adevăr remediate.
C4, francezul exploziv
Vom vedea noul C4 în showroom-uri încă de prin februarie, iar iubitorii mărcii franceze au de ce să fie nerăbdători. Cu un design aclamat deja de presă şi o ţinută de drum superioară vechii generaţii, noul C4 tinde să dinamiteze graniţele dintre clase, prin abundenţa de dotări high-tech.
Astfel, C4 oferă un sistem Start&Stop cuplat în premieră cu un motor HDi ce emană doar 99g/km CO2, scaune faţă cu masaj, un sistem de avertizare pentru unghiul mort, un spaţiu refrigerat sub consola centrală, indicatoare de bord personalizabile şi un interior cu materiale de calitate. Printre minusuri amintesc cutia de viteze pilotată (prea lentă) şi direcţia cam fără feedback. Preţurile se anunţă a fi puţin mai mari decât la actuala generaţie.
Focus, tendinţe premium
Ford aduce la noul Focus tehnologii întâlnite doar în zona premium: sistem de detecţie a coliziunilor şi frânare automată, sistem de avertizare la părăsirea involuntară a benzii de rulare, sistem Start&Stop, chiar şi un diferenţial electronic activ care frânează puţin roata din interiorul virajului pentru un control absolut pe serpentine, oferit în standard. Maşina va fi lansată în România în luna aprilie şi va atrage printr-o siluetă echilibrată, un interior elegant şi plin de dotări întâlnite deja la Mondeo, precum şi prin motorizări cu consum redus de carburant, dintre care se evidenţiază propulsorul de 1,6 litri 150CP, cu raport performanţe/consum foarte bun.
Preţul piperat şi calitatea materialelor de intrare în gamă ar putea fi principalele minusuri ale maşinii în raport cu ceilalţi concurenţi.