Aproximativ 600 de pasageri, plecaţi duminică dimineaţă din Strasbourg cu un tren având ca destinaţie frontiera spaniolă, au fost nevoiţi să îndure un periplu de aproximativ 24 de ore, din cauza unei succesiuni incredibile de incidente, relatează Le Figaro în ediţia electronică, potrivit Mediafax.
Călătoria de 11 ore a durat de fapt cel puţin 24 de ore pentru cei 600 de pasageri ai trenului 4295. Trenul a plecat duminică seară din Strasbourg cu o mică întârziere, pentru un traseu de noapte cu destinaţia Nisa sau Port Bou, în apropiere de frontiera spaniolă.
Prima oprire a fost la Belfort. Mecanicul de locomotivă, care lucrase trei zile neîntrerupt, trebuia înlocuit din motive de siguranţă. Dar înlocuitorul său, chemat de la Lyon, a întârziat din cauza vremii nefavorabile.
Apoi a fost nevoie de o intervenţie a poliţiei pentru a scoate din tren doi sau trei indivizi beţi care îi perturbau pe ceilalţi pasageri. Un automotor în pană pe linia de cale ferată a încetinit şi mai mult trenul, care a fost imobilizat complet în gara din Tournus, din cauza unei pene la propriul motor.
Compania naţională franceză de căi ferate (SNCF) a solicitat apoi ca un alt motor să fie trimis de la Chalon-sur-Saône. Trenul a plecat în final către Lyon, unde pasagerii având destinaţia Port-Bou au fost transferaţi într-un tren de mare viteză, iar cei având destinaţia Nisa au rămas în trenul de tip Corail.
Câteva zeci de pasageri au ajuns până la urmă luni, după 22 de ore de periplu, la Perpignan. Aproximativ zece dintre aceştia urmau să fie transportaţi cu autobuzul până la Port-Bou şi Cerbere, de partea franceză a frontierei, potrivit SNCF.
SNCF a confirmat luni după-amiază o întârziere totală de „peste 12 ore”, din cauza unei „avalanşe de incidente legate de condiţiile climatice şi probleme tehnice”. „Este o situaţie gravă, dar izolată, provocată de o succesiune rarisimă de incidente”, a explicat directorul departamentului de servicii pentru clienţi din SNCF, Didier Cazelle.