Ministerul Turismului vrea să amplaseze în 2011 panouri 3D pe aeroporturi, prin care turiştii care ajung în România să aibă acces la informaţii despre destinaţiile şi obiectivele turistice locale, a declarat ministrul de resort, Elena Udrea, precizând că încă nu se cunoaşte valoarea investiţiei, informează Mediafax.
„Încercăm să construim un program prin care operatorii din turism să se înscrie pe o platformă şi să poată transmite informaţii despre produsele turistice pe care le au, astfel încât un turist care aterizează la Otopeni, să zicem, să poată intra pe un terminal amplasat în aeroport şi să verifice ce lucruri ar putea face într-o zonă de munte, de exemplu, în câteva zile cât stă în România. Panoul va putea fi vizionat 3D”, a arătat Udrea.
Ea a adăugat că în prezent se lucrează la acest proiect, iar în câteva luni va fi operaţional.
„Acum se lucrează la platformă, în câteva luni va putea fi operaţională. Există aceste filmări, ele sunt deja folosite pe internet. De asemenea, se lucrează la o platformă informatică unde să se verifice numărul de turişti cazaţi într-o structură turistică din România şi locurile de cazare libere, pentru o mai bună informare şi pentru combaterea evaziunii fiscale”, a mai spus Udrea.
Ministrul a precizat că încă nu se ştie care va fi bugetul pentru proiectul panourilor 3D.
Ministrul de resort a mai spus că internetul a devenit o reţea de căutare utilizată de tot mai mulţi turişti şi că aceasta va fi instrumentul prin care se vor derula viitoarele campanii de promovare turistică a României.
„În trecut când îmi făceam vacanţele în afara ţării noastre mergeam la un birou de turism şi aveam nevoie de o persoană care să îmi explice mai multe despre vacanţa pe care o căutam, azi intru pe internet unde îmi pot cumpăra orice vacanţă şi pot verifica preţurile. Internetul trebuie să fie folosit şi pentru a promova produsul turistic românesc şi pentru a vinde pachete. Cred că prin parteneriatul cu Facebook pentru promovarea turistică a României nu vor fi vândute doar produse turistice ci vor putea fi măsurate concret anumite rezultate, cum ar fi numărul de turişti sosiţi în ţară”, a afirmat Udrea.
Ea a mai spus că proiectul de promovare a României ca destinaţie turistică va fi lansat în primăvara anului viitor.