2.6 C
București
sâmbătă, 16 noiembrie 2024
AcasăSpecialMondeo restilizat: esenţă tare

Mondeo restilizat: esenţă tare

Lansat în 2007 inclusiv printr-un debut în seria James Bond, noul Mondeo a reuşit să îşi câştige mulţi fani în Europa, pe anumite pieţe devansând chiar liderii consacraţi în segmentul D.

Atuurile maşinii au fost, în ordine, superbul design dinamic, trenul de rulare mai degrabă sportiv şi spaţiul enorm de la interior, printre cele mai generoase din clasă.

Faceliftul de anul acesta a avut drept scop menţinerea în actualitate a acestui model prin schimbări exterioare care să marcheze o nouă etapă în kinetic design. Astfel, avem un calandru restilizat, o capotă nouă, spoilere retuşate, dar şi lumini de zi şi stopuri cu LED în standard pe toate nivelurile de echipare. Îndrăznesc totuşi să spun că, deşi maşina rămâne frumoasă, designul modelului original era mai curat, mai unitar. Dar faceliftul nu se rezumă din fericire doar la exterior.

Interior rasat, adus la zi

Maşina de test era în echipare Titanium, cu dotări aproape complete pentru clasa medie. Am remarcat aşadar îmbunătăţirile făcute de Ford interiorului: plasticul de pe bord este moale şi foarte plăcut la atingere, fiind continuat cu aceeaşi calitate pe panourile de uşi, consola centrală a fost redesenată şi oferă un exemplu de ergonomie prin modul în care repartizează cele mai utilizate comenzi, iar scaunele sport te cuprind perfect pentru o călătorie confortabilă chiar şi la drum lung. Au rămas şi câteva minusuri: tapiţeria standard este aspră, iar spaţiile de stocare din uşi, deşi sunt foarte mari, sunt prost concepute, astfel încât orice pui acolo tinde să cadă pe podea. De asemenea, va trebui să vă gândiţi bine dacă doriţi parbrizul cu încălzire încorporată, firişoarele de sârmă deranjând privirea.

Familiile se vor simţi însă în largul lor la bordul lui Mondeo: ai totul la îndemână, portbagajul versiunii în 5 uşi are 540 de litri, insonorizarea este excepţională – pur şi simplu nu auzi nimic de afară, iar sistemul audio binişor peste medie. În ciuda designului interior minimalist, atmosfera la bord este aşadar în topul clasei D.

2.0 TDCi, cal de povară

Elementul-cheie al lui Mondeo rămâne motorul de 2 litri turbo diesel, care dezvoltă în continuare 140 CP, dar care acum este Euro V si are emisii scăzute de CO2 (139 g/km).

Cuplul motor maxim de 320 Nm este atins încă de la 1.750 rpm, ceea ce face ca dinamica în depăşiri să fie încântătoare pentru şofer: cele 9,5 secunde pentru 0-100km/h, dar şi reprizele de acceleraţii rapide la viteze mari fac din această maşină o alegere potrivită pentru cei pasionaţi de şofatul cu tentă sportivă.

Trenul de rulare dă impresia de masivitate, iar şoferul va trebui să se acomodeze cu o direcţie relativ puţin asistată, bărbătească. Din acest motiv, stilul de condus va fi mai degrabă lin şi curgător decât smucit, iar virajele vor fi abordate cu măsură. Am apreciat şi suspensiile care nu transmit în caroserie mai nimic din starea proastă a drumurilor româneşti indiferent de viteză. În fine, consumul mediu de 7,6% din test e bun pentru cei 140 de cai ai maşinii.

Mondeo 2.0 TDCi Titanium costă 27.200 euro cu TVA inclusă, iar dacă îi adăugaţi pachetul Titanium Plus (1.800 euro) aveţi în plus piele Alcantara, faruri Bi-Xenon şi sistem Key-less, adică o maşină absolut completă (navigaţia o luaţi separat, nu merită preţul). Raportat la liderii segmentului D în România, e cam scump. Raportat la ce oferă totuşi Mondeo, e un preţ justificat pentru o maşină care rezumă poate cel mai bine esenţa clasei medii: putere, eleganţă şi ţinută de drum ireproşabilă.

FORD MONDEO 2.0 TDCi

Cilindree: 1.997 cmc

Putere maximă: 140 CP / 3.750 rpm

Cuplul maxim: 320 Nm /1.750 rpm

Cutie viteze: manuală, 6+1.

Lungime, lăţime, înălţime: 4.784/1.886/1.500 mm

Volum portbagaj: 540 litri

Volum rezervor: 70 litri

Ampatament: 2.850 mm

Viteza maximă: 210 km/ h

Acceleraţie 0-100 km/h: 9,5 sec

Consum urban/extraurban/mixt: 6,4, 4,6, 5,3 l/100km

Emisii: 139 g/km (max) EURO V

Preţ model testat: 27.200 euro

Tren de rulare acomodat drumurilor româneşti

Design simplu, materiale de calitate

Spaţiu de încărcare enorm în spate

Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu
Adrian Mihaltianu, redactor-sef www.drive-test.ro
Cele mai citite

Japonia și-a trimis ministrul de externe la Kiev. Îngrijorare majoră legat de trupele nord-coreene de pe front

Intrarea trupelor nord-coreene în conflictul ucrainean va avea un impact extrem de mare asupra securităţii în estul Asiei, a declarat sâmbătă ministrul japonez de...

Mircea Geoană, la Cluj: Votul de aici a dat direcţia politică a ţării

Candidatul independent la Preşedinţia României Mircea Geoană a declarat, sâmbătă, că se bazează pe Cluj şi pe votul clujenilor, un loc foarte important în...

Cum au ajuns varza și fasolea ingredientele vegetale de bază în gastronomia românească?

Bucătăria românească se remarcă prin simplitate, dar și prin bogăția gusturilor autentice. Ingredientele de bază au fost, de-a lungul timpului, cele care se găseau...
Ultima oră
Pe aceeași temă