19.3 C
București
sâmbătă, 28 septembrie 2024
AcasăSpecialScurtătura dinspre centru spre A1 va fi gata peste trei ani

Scurtătura dinspre centru spre A1 va fi gata peste trei ani

După cinci ani de amânări, au început lucrările de construcţie la noul culoar care va face legătura între centrul Capitalei şi cartierul Militari, respectiv autostrada Bucureşti-Piteşti.

Anunţat încă din anul 2005 şi propus pentru începerea lucrărilor de construcţie un an mai târziu, proiectul culoarului care să scurteze drumul şoferilor care parcurg distanţa dinspre centrul Capitalei spre zonele de est şi vest („străpungerea” Splaiul Independenţei – autostrada Bucureşti-Piteşti) a fost amânat ani la rând din lipsă de finanţări. Data anunţată iniţial pentru finalizarea lucrării a fost anul 2008. Abia în urmă cu câteva zile, lucrările de şantier la acest important obiectiv au fost demarate. Mai exact, s-a turnat fundaţia unui pilon central al podului hobanat (pod suspendat cu cabluri înclinate tip harpă), ce va fi construit peste râul Dâmboviţa, în apropiere de Podul Ciurel, obiectiv ce va face parte din penetraţia Splaiul Independenţei – Autostrada Bucureşti-Piteşti, care va avea o lungime totală de aproximativ 8,3 kilometri.

Viitoarea legătură cu Centura

Podul hobanat va fi construit între strada Piatra Craiului şi Şoseaua Virtuţii şi va avea o lungime de 250 de metri şi o lăţime de 13 metri. Astfel, în funcţie de segmentul de circulaţie, podul va avea între două şi trei benzi pe sens. Lucrarea, în valoare de aproape 580 milioane de lei (138 milioane de euro), realizată de Asocierea JV Bogl-Astaldi-Euroconstruct-Tehnologica, vizează fluidizarea traficului rutier dinspre centrul Capitalei spre cartierul Militari, respectiv circulaţia uşurată dinspre centru spre nord şi dinspre est spre vest.

Primarul Capitalei, Sorin Oprescu a declarat că cel mai probabil, lucrările de construcţie la podul suspendat se vor finaliza la jumătatea anului 2012. „Podul peste râul Dâmboviţa este un pod hobanat asemănător celui de la Basarab. Întregul proiect, pe lângă faptul că va reprezenta o lucrare de excepţie, va fi şi foarte util şoferilor care doresc să iasă din Bucureşti pe A1.

Ne-am propus să terminăm podul hobanat la începutul lunii mai 2012. Este un pod deosebit, cu tablier metalic, cu hobane, care necesită un timp mare de punere în operă”, a declarat Sorin Oprescu.

Culoarul de la Splaiul Independenţei până la autostrada Bucureşti-Piteşti va începe la intersecţia Splaiului Independenţei cu str. Piatra Craiului şi se va termina pe A1, la Podul Ciorogârla. Proiectul se va desfăşura în trei etape. Prima etapă este podul hobanat, urmând etapa a doua până în Şoseaua de Centură, iar etapa a treia – legătura cu autostrada A1.

După finalizarea acestui proiect, cel mai probabil în primăvara anului 2013, municipalitatea va trece la crearea unei legături între acest pod şi Şoseaua de Centură.

Detalii proiect

Lungime totală – 8,3 km

Finalizare pod hobanatmai 2012

Finalizare proiect integral – martie 2013

Valoare investiţie – 580 milioane lei

Lungime pod hobanat – 250 metri

Lăţime – 13 metri.

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă