6.8 C
București
vineri, 15 noiembrie 2024
AcasăSpecialCum să-ţi faci nunta cu sponsori

Cum să-ţi faci nunta cu sponsori

Cuplurile care vor să se căsătorească dar nu au bani ar putea recurge la o metodă importată din SUA: găsirea unui sponsor care să le achite facturile.

Afacerea func­ţio­nea­ză simplu: diferite companii furni­zează o parte din ma­terialele nece­sare unei nunţi, cum ar fi aran­jamentele florale, in­vitaţiile, fotografiile şi mâncarea sau pot să achite parţial cheltuielile evenimentului, în schimbul unor servicii de publicitate. Metodele prin care sponsorul se poate promova în cadrul nun­ţilor sunt diferite: de la panouri publicitare pe care sunt trecute numele sponsorilor şi până la me­se special create pentru aces­te companii, de la care invitaţii îşi pot lua broşuri sau alte mate­riale promoţionale. De obicei sunt utilizate şi forme simple de publicitate, cum ar fi amplasarea unor logo-uri imense pe maşina mirilor.

Nunţile sponsorizate au apărut în America încă din 2004, o dată cu nunta prezentatoarei TV Star Jones. În schimbul mediatizării primite în cadrul acestui eve­ni­ment, 13 corporaţii au oferit mi­resei îmbrăcăminte pentru cere­monie, dar şi diferite lucruri nec­­e­sare pentru organizarea petreceri. În 2006, jucătorul de baseball Dave Kerpen s-a căsătorit cu iubita sa pe stadionul „KeySpan Park” din New York, în faţa a 7.000 de fani, dintre care doar 500 erau invitaţii lor. „Am desco­perit modalitatea perfectă pen­tru a avea o nuntă de vis fără a cheltui o sumă enormă”, spune Dave. Sponsorii cuplului le-au oferit rochia miresei, inelele şi aran­jamentele florale, în schim­bul oportunităţii de a-şi pro­mova compania în cadrul eveni­men­tului. „A fost o propunere inte­resantă pentru că erau 7.000 de oameni acolo”, povesteşte Jen­nifer Caccavo de la 800Flo­wers.com, unul dintre sponsori.

Sponsorii preferă neconvenţionalul

În Franţa, startul a fost dat în septembrie 2009, de ceremonia lui Natacha şi Vincent, potrivit Le Figaro. Noul trend a avut un succes enorm printre cuplurile franceze, iar de anul trecut şi până acum au fost organizate zeci de nunţi sponsorizate. Anul acesta, în luna mai, Aurore şi Alexandre au avut o nuntă sponsorizată care a fost intens mediatizată de presa franceză. După finalul ceremoniei reli­gioase, cuplul a fost întâmpinat de patru posturi de televiziune care voiau să imortalizeze mo­mentul. Ei au avut 25 de sponsori şi au reuşit să economisească 6.000 de euro din totalul cheltuielilor de 12.000. Aurore spune că a fost încântată de nunta sa, deşi nu toţi invitaţii au venit, iar bunicii ei nu au fost de acord cu spon­sorizarea nunţii în schimbul publicităţii. În România, trendul nunţilor sponsorizate de diferite com­panii nu este atât de cunoscut. Dar dacă nunta este necon­venţională, cum a fost cea a lui Alina şi Marius care s-au căsă­torit în 2008 într-un avion ce se afla deasupra Rivierei Franceze, ai şanse mari ca sponsorii să fie uşor de găsit, căci mass-media va fi cu ochii pe tine.

Cum găseşti un sponsor?

Printr-un astfel de eveniment, com­paniile au ocazia să in­teracţioneze direct cu un public destul de numeros – o ocazia de promovare atractivă şi facilă. Primul pas este să cauţi firme din oraşul tău. Ar fi bine să con­tactezi companiile mai mici, pentru că cele importante au cam­panii de promovare mai bune şi nu vor fi atât de interesate de posibilitatea unei astfel de sponsorizări. Unele cupluri au aplicat me­tode inventive pentru a-şi găsi un sponsor: şi-au creat propria reclamă prin care anunţau că sunt în căutarea unui mecenat pentru nunta lor şi au difuzat-o în mai multe medii cum ar fi  ziarele sau revistele.  

Nunţile sponsorizate au apărut în America încă din 2004, odată cu nunta prezentatoarei TV Star Jones.

Cele mai citite

Meseriile bine plătite care atrag tot mai mulți români: Opțiuni sigure și profitabile

Deficitul de personal calificat pe piața muncii din România a transformat meseriile precum electrician, instalator, bucătar sau mecanic în opțiuni extrem de atractive, atât...

Economia României accelerează în T3, dar rămâne sub așteptări: PIB-ul crește cu 1,1%

Economia românească a înregistrat o creștere de 1,1% în trimestrul al treilea al anului 2024, potrivit datelor publicate de Institutul Național de Statistică (INS)....

România, pe ultimul loc în UE la cheltuielile pentru sănătate per locuitor

În anul 2022, cheltuielile medii pentru îngrijirea sănătății în Uniunea Europeană au fost de peste 3.600 de euro per locuitor, potrivit datelor Eurostat. România ocupă...
Ultima oră
Pe aceeași temă