Înmod normal, vara este o perioadă moartă pentru malluri. Dar cum, potrivit unui sondaj de opinie, 70% din români nu vor pleca în vacanţă anul acesta, mallurile se pregătesc să îi facă să îşi petreacă tot timpul liber la cumpărături sau distracţie.
Reduceri, terase deschise în aer liber, concursuri… proprietarii de magazine tip mall au un arsenal întreg pentru a cuceri clienţii! În condiţiile în care, mai ales în Bucureşti, mallurile s-au deschis la doar câteva staţii de autobuz unul de celălalt, lupta pentru clienţi este acerbă. AFI Cotroceni a ales să deschidă terase în aer liber. Sun Plaza, un alt important mall din Bucureşti, a deschis recent mai multe facilităţi: „Sun Plaza a inaugurat Cinema City, un multiplex cu 15 săli, inclusiv 3D, şi 3.000 locuri, Oxygen – centru pentru jocuri, biliard, bowling, club şi terasă exterioară”, afirmă Michael Richard, director general al EMCT, dezvoltatorul Sun Plaza. Acelaşi stil de câştigare şi fidelizare a clienţilor există şi la mallurile din ţară: „Obişnuim să organizăm tombole cu premii, care constau mai ales în excursii cu destinaţii exotice sau produse de sezon. În plus, pregătim diverse evenimente, de la întreceri sportive, concerte în aer liber până la festivaluri de muzică pentru copii, teatru de păpuşi, concursuri de frumuseţe şi târguri handmade”, declară Ovidiu Gălan, senior marketing manager al Iulius Mall. Aşa se face că, deşi fluxul clienţilor poate să scadă cu până la 25% pe timpul verii, unele dintre malluri nu resimt diferenţa faţă de celelalte perioade ale anului.