Din ce în ce mai mulţi turişti îşi cumpără vacanţele pe internet. Statisticile hotelierilor de pe litoral arată că 22% din totalul rezervărilor de bilete sunt făcute în sistem online, iar 70% din totalul turiştilor care vin la mare se informează despre oferte cu ajutorul calculatorului. Această modalitate are avantaje incontestabile, începând cu uşurinţa cu care sunt găsite ofertele, posibilitatea comparării acestora, rezervarea propriu- zisă, vizionarea unor imagini, însă cel puţin în cazul rivierei româneşti există rezerva unor prezentări nu tocmai corecte a informaţiilor. Pentru cei care au dubii atunci când cumpără pentru prima dată un sejur la mare pe internet există bloguri de specialitate, unde se pot interesa şi pot obţine detalii despre unitatea hotelieră respectivă de la alţi turişti.
Pentru a veni în întâmpinarea turiştilor, unităţile hoteliere şi-au creat propriile site-uri şi sisteme de rezervare online. La Mamaia a fost inaugurat luna trecută şi un proiect-pilot considerat o premieră mondială în domeniul promovării destinaţiilor turistice pe internet. Astfel, site-ul celei mai vizitate staţiuni româneşti dispune de o tehnologie de ultimă oră, IPIX, cu ajutorul căreia cei interesaţi pot vizita virtual plaja, hotelurile, cluburile şi alte obiective turistice. Totodată, turiştii îşi pot alege hotelul dorit şi, de asemenea, pot face rezervări on-line fără nici un fel de comision.