Mai mult chiar, la Bucureşti s-a organizat şi un marş pentru a-i înduioşa pe actorii din rolurile principale, ca la anul să vină şi în Ţara lui Dracula, unde, după părerea mea, ar fi trebuit să ajungă încă din perioada de prospecţie, să vadă mai bine cum e cu aceste fiinţe stranii. Problema Bellei e că nu se poate decide pe care dintre cei doi mutanţi îl iubeşte mai tare. Pe Edward, cel veşnic zâmbitor de parcă l-ar durea măselele, ori pe Jacob, care întăreşte teoria lui Darwin că ne tragem din primate. Dacă ar fi văzut o peliculă olandeză de acum câţiva ani, ar fi constatat că există şi soluţia de a rămâne cu amândoi, dar probabil că şi-ar fi şocat fanii. Aşa cum scrie mai în toate revistele şi, fireşte, pe internet, publicul e împărţit între cei doi pretendenţi, dar rămâne suficient de obiectiv, atunci când scenele cad de-a dreptul în ridicol (vezi momentul în care ea e pe cale să îngheţe de frig şi cum băutorul de sânge e prea rece ca s-o încălzească, apelează la rivalul acestuia, care-şi schimbă înfăţişarea ori de câte ori e lună plină).
Nesiguri de posibilul final al acestei părţi, autorii au organizat o previzionare lansată cu surle şi trâmbiţe la Oprah Winfrey (mare susţinătoare a proiectului), unde a avut loc şi un concurs şi s-a lăsat la latitudinea spectatorilor „the happy-ending-ul”. Bugetul filmului a crescut ameţitor, aproape dublându-se faţă de prima parte, dar şi adepţii sunt suficient de numeroşi, aplicându-se acelaşi principiu al jocurilor piramidale, bineînţeles mai puţin riscant, în acest caz, fiecare adept cooptându-şi ceva rude sau prieteni.
Dacă primul „Amurg” din 2008 era regizat de o femeie, Catherine Hardwicke, americancă şi scenografă, al doilea a ajuns la newyorkezul Chris Weitz, iar cel de faţă la britanicul David Slade. Din cât e de dezlânat filmul, îţi dai seama că a început cu videoclipuri, din care a păstrat cadrele frumoase, vezi câmpul cu flori cu care se deschide şi se închide „Eclipsa”, ceea ce, probabil, va crea şi o modă a cererilor în căsătorie câmpeneşti, cu un inel de logodnă, eventual, identic cu cel al Bellei. Punctul forte a fost considerat colaborarea cu compozitorul Howard Shore, care a dat un ambalaj sonor întregii însăilături. Două personaje adiacente, blonde şi diabolice deopotrivă, sunt cele interpretate de Dakota Fanning, şefă peste Volturi, şi neîndurătoarea Victoria, Brice Dallas Howard, fiica regizorului Ron Howard, care a aterizat direct de la „Terminator” în pădurile bântuite de spirite malefice şi pe care mai-mai că ţi-ai fi dorit-o în rolul principal. Dar cum la ea s-a apelat abia la a treia încercare, fireşte că nu se mai putea face nimic.
Mulţi spun că mult mai izbutit pe acelaşi gen este serialul de la HBO „True Blood”, dar poate că, în general, ar trebui o pregătire mai amănunţită a abordării „fiinţelor”. Deşi sunt cumplit de superficiale, ar prinde mai mult contur dacă cinefilul modern s-ar înarma şi cu o videotecă de gen, de la „Nosferatul” la „Balul vampirilor” şi abia apoi să ajungă la romanele lui Stephenie Meyer, care nu e, nici pe departe, o J.K. Rowling, dar a prins în mreje nişte adolescenţi inocenţi, pe care i-a zăpăcit cu idile neduse până la capăt, dar care au funcţionat, din păcate, perfect.
Saga Amurg:
Eclipsa
Aventuri, SUA, 2010, 2h 04min.
The Twilight Saga: Eclipse. Regia: David Slade. Cu: Xavier Samuel, Kristen Stewart, Robert Pattinson, Billy Burke, Justin Chon, Anna Kendrick, Michael Welch. Distribuit de MediaPro Distribution.
Bucureşti (Hollywood Multiplex, Movieplex, Cinema Pro, The Light Cinema, Băneasa Drive-In, Patria, Cinema City Cotroceni, Sun Plaza), Oradea (Lotus Multiplex), Cluj (Cinema City, Odeon), Constanţa (Cityplex), Timişoara (Cinema City), Piteşti (Cinema City), Bacău (Cinema City), Iaşi (Cinema City).