Brandul Gerovital, cea mai cunoscută marcă de cosmetice din Europa de Est, ar putea propulsa Farmec Cluj pe primul loc în lume în domeniul cremelor anti-îmbătrânire. Cel mai cunoscut brand de produse cosmetice din România, Gerovital, ar putea redeveni, pe termen mediu, ocupantul primului loc la nivel mondial în domeniul cremelor anti-îmbătrânire. Cel puţin, acesta este obiectivul asumat de directorul Farmec Cluj, Mircea Turdean. În ciuda crizei economice, el lucrează la o strategie de dezvoltare care ar urma să consolideze poziţia pe piaţă a companiei pe care o conduce.
„În acest an, cifra de afaceri a Farmec Cluj ar putea depăşi 10 milioane de euro”, spune Mircea Turdean. Cheia succesului companiei clujene este reprezentată de faptul că Farmec se bazează pe cel mai valoros brand al său, Gerovital, care i-a adus companiei clujene o cotă de 12 la sută din piaţa cosmeticelor din România şi acces pe 40 de pieţe externe. Iar tendinţa pare să fie una favorabilă extinderii companiei clujene. În contextul în care veniturile oamenilor au fost afectate de criza economică, mulţi au renunţat la cumpărarea unor produse din străinătate pentru a reveni la produsele Farmec. Şi au descoperit că acestea sunt, în general, mai bune, pentru că ele se bazează pe „secretul tinereţii”, adică pe principiul activ descoperit de profesorul Ana Aslan şi care a fost brevetat în anul 1967. Însă brandul Gerovital a fost îmbrăcat în haine noi. Farmec Cluj a lansat de curând o nouă gamă, care cuprinde 10 produse, care beneficiază de ambalaje ce pot concura cu cele ale producătorilor de cosmetice din Occident.
Lămuriri necesare
Extinderea Farmec Cluj este favorizată de faptul că a fost lămurită şi situaţia juridică a brandului Gerovital. Conducerea companiei clujene a cumpărat drepturile asupra brandului deţinute de fabrica Miraj Bucureşti, care a ajuns în insolvenţă. „Miraj era prezentă pe anumite pieţe externe, noi pe altele, iar acum putem să ducem la bun sfârşit strategia de consolidare a exporturilor”, spune Mircea Turdean.
Ofensiva Farmec
În acest moment, Farmec Cluj a ajuns într-o situaţie extrem de bună. Cifra de afaceri pentru anul trecut a fost de 86 de milioane de lei. 10 la sută din vânzări au ajuns pe pieţele externe. 50 la sută din vânzări reprezintă contribuţia brandului Gerovital. Brandul produs la Cluj cucereşte tot mai mulţi utilizatori în ţările Orientului Mijlociu şi în America de Sud, dar are o creştere a vânzărilor şi pe pieţe precum SUA ori ţările Europei de Vest. Reprezentanţii Farmec Cluj spun că pregătesc lansarea în curând a unor noi produse care vor completa linia cosmeticelor produse la Cluj.