Logan şi Sandero ocupă locul al 9-lea în clasa mică, înaintea unor modele mai scumpe, precum Opel Corsa, Ford Fiesta, Seat Ibiza, Renault Clio, Toyota Yaris sau Skoda Fabia.
Ediţia din acest an a topului realizat de Asociaţia Automobilistică Germană (ADAC), publicată recent, le oferă românilor o surpriză plăcută. În clasa mică, modelele româneşti Dacia Logan şi Sandero ocupă un loc meritoriu, devansând modele occidentale mai scumpe, considerate în România ca fiind mult mai fiabile decât Dacia.
Clasamentul alcătuit de
ADAC exclude factorii subiectivi, astfel încât poate fi
folosit drept dovadă că maşinile româneşti sunt fiabile. Cele mai multe intervenţii cerute la Logan/Sandero conform ADAC au fost cauzate de defecţiuni ale luminilor de întâlnire, defectarea sistemului de injecţie de combustibil, probleme la aprindere şi la pompa de combustibil. Raportate la ale concurenţilor însă, numărul de probleme este semnificativ mai mic, iar raportat la preţ, poziţionarea mărcii Dacia e imbatabilă.
ADAC publică în fiecare an datele cu privire la fiabilitatea autoturismelor care circulă în Germania. Studiul ADAC ia în calcul numărul de defecţiuni înregistrate la fiecare 1.000 de autovehicule înmatriculate pentru automobilele fabricate între 2004 şi 2009. De asemenea, sunt cuprinse în sondaj doar modelele care au avut peste 10.000 de exemplare înmatriculate în fiecare an.
Mercedes domină trei categorii
Cea mai fiabilă marcă este Mercedes-Benz, care câştigă trei dintre categorii, urmată de BMW, care câştigă două dintre categorii. Modelele Mercedes
aflate în vârful topurilor au un număr extrem de mic de probleme, indiferent de anul de fabricaţie.
Nu există însă o dominaţie clară a modelelor germane, pentru că, atunci când ieşim din zona maşinilor premium, clasamentul pune deseori modele franţuzeşti şi italieneşti înaintea celor germane sau japoneze.
Câştigătoarele
Clasa mini: Citroën C1/Peugeot 107/Toyota Aygo (sunt practic aceeaşi maşină), urmată de Fiat Panda şi VW Fox. Iată că francezii şi italienii sunt peste nemţi la această clasă.
Clasa mică: BMW Mini, urmat de Ford Fusion şi Mitsubishi Colt. Dacia Logan/Sandero obţine locul 9, în faţa unor maşini ca Opel Corsa, Ford Fiesta,
Renault Clio, Toyota Yaris sau Skoda Fabia! E adevărat însă că topul ia în calcul doar ultimii trei ani în privinţa mărcii Dacia, în timp ce majoritatea concurenţilor au punctajul calculat şi în funcţie de anii anteriori.
Clasa compactă: Mercedes B-Klasse, urmat de Audi A3 şi BMW Seria 1. Prima maşină de volum din top este VW Golf, urmat de Mazda3. Opel Astra are rezultate bune doar în ultimii trei ani, în timp ce Renault Megane reuşeşte o diminuare a problemelor de la an la an, spre deosebire de Seat Leon, Toyota Auris/Corolla şi Honda Civic, care au defecţiuni destul de multe în ultimii ani, deşi au un scor general bun.
Clasa medie şi mare: Mercedes C-Klasse, urmat de BMW Seria 3 şi Audi A6. Aici apare o surpriză, Skoda Octavia, încadrată de nemţii de la ADAC la clasa medie,
fiind clasată deasupra lui VW Passat şi înaintea modelelor japoneze Mazda6 şi Toyota
Avensis.
Clasa SUV: BMW X3, BMW X5 şi surprinzătorul Nissan Qashqai, care devansează modele precum VW Touareg, Mercedes ML sau Toyota RAV4.
Clasa MPV: Citroën C4 Picasso/Xsara Picasso, Seat Altea şi VW Caddy compun podiumul familialelor multiscop.
Clasa mică
1. BMW Mini
2. Ford Fusion
3. Mitsubishi Colt
4. Peugeot 207
5. Nissan Note
6. Smart Forfour
7. VW Polo
8. Renault Twingo
9. Dacia Logan/Sandero
10. Opel Corsa
11. Ford Fiesta
12. Seat Ibiza/Cordoba
13. Renault Clio
14. Toyota Yaris
15. Skoda Fabia
16. Mazda2
17. Suzuki Swift
18. Renault Modus
19. Peugeot 206
20. Nissan Micra
21. Hyundai Getz
22. Honda Jazz
23. Citroen C3
24. Fiat Punto
Sursa: ADAC http://www1.adac.de/Auto_Motorrad/pannenstatistik_maengelforum/Pannenstatistik_2009/Kleinwagen/Kleinwagen.asp?ComponentID=288964&SourcePageID=288970