Pe străzile aglomerate, noul Volkswagen îşi păstrează toate atuurile şi se strecoară cu rapiditate printre obstacolele citadine.
Fişa de post a ultimilor 20 de ani pentru designerii Volkswagen a cuprins probabil cerinţe clare în privinţa minimalismului, simplităţii şi plictisului, astfel încât produsele VW au reuşit să gloseze timp de trei generaţii de maşini pe aceeaşi formă repetată obsesiv în timp ce concurenţa venea cu maşini din ce în ce mai fistichii.
Un pic de îndrăzneală în design
Totuşi, ceva s-a schimbat în ultimul timp. Dovada este şi noul Polo, care introduce un pic de obrăznicie în ecuaţia designului, cel puţin atât cât să nu strice sobrietatea tipic teutonă. Alături de Scirocco, Passat CC şi Tiguan, noul Polo este un semn clar că ceva bun se întâmplă la nivelul departamentului de design al mărcii VW. Din păcate, stilul jucăuş se opreşte la exterior, căci, o dată ce deschizi uşa, eşti întâmpinat de acelaşi interior tern şi lipsit de orice imaginaţie, disponibil într-o colosală varietate de două (2) nuanţe: negru sau maro. Pentru o maşină care e căutată foarte mult şi de femei, e mult prea puţin!
Numai bun pentru oraş
Din fericire, pe străzile aglomerate noul Polo îşi păstrează toate atuurile, direcţia uşoară şi greutatea redusă a maşinii contribuind la strecurarea cu rapiditate printre obstacolele citadine. Motorul de 1,4 litri 85 CP testat se turează relativ rapid şi îţi permite să iei iniţiativa de la plecarea de pe loc şi până la 60 km/h. Odată scos afară din oraş, Polo rămâne stabil şi pe autostradă, deşi zona de confort se află în limitele legale de viteză. Dacă în mediul urban motoraşul de 1,4 litri se achită de datorie, pe şosea vei fi nevoit să îţi programezi din timp depăşirile sau să rămâi la locul tău, regretând că nu ai luat motorul de 1,2 litri TSI care dezvoltă 105 CP şi este mai sprinţar.
Am apreciat stabilitatea lui Polo pe serpentine, maşina comportându-se satisfăcător, cu o trasă exactă şi un ruliu minimal. Suspensiile au fost îmbunătăţite drastic faţă de precedenta generaţie, fiind orientate spre confort, aşa că reuşesc să nu te zgâlţâie prea tare pe denivelările mari. Vizibilitatea, în schimb, putea fi mai bună. Montantul A e bine poziţionat, însă oglinzile laterale sunt mici şi prost gândite, forţând şoferul să se asigure de repetate ori. Am remarcat, în schimb, insonorizarea (antifonarea) excelentă a maşinii, mai ales în oraş, unde vei fi izolat de zgomotele specifice unei aglomerări urbane balcanice pentru a te putea bucura în voie de sistemul audio binişor peste medie.
Ţintiţi echipările mai bogate
Principalul atu al habitaclului noului Polo este împărţirea foarte bună a interiorului. Şoferul are o poziţie de condus relativ înaltă, însă nederanjantă, iar în spate încap confortabil doi adulţi de înălţime medie. Locurile de stocare ar satisface şi un hârciog, iar portbagajul de 280 litri este generos pentru această clasă. Pe de altă parte, materialele de la bord… La Polo decizia trebuie să treacă cu orice preţ de nivelul Trendline şi trebuie să înceapă cel puţin cu Comfortline, acolo unde plasticul tare de pe bord este acoperit cu un material moale, iar textilele nu mai par răpite de pe un indian sărac şi sunt mai plăcute la atingere. Altminteri rataţi însăşi esenţa acestei maşini. Un Polo 1.4 Comfortline în cinci uşi costă 12.854 euro cu TVA inclusă, preţ care îl situează în zona de sus a segmentului. În aceşti bani ai însă o maşină echipată corespunzător, cu un consum decent în oraş (circa 9% în mod real), o ţinută de drum relaxantă şi un interior inteligent gândit, chiar dacă în continuare excesiv de sobru. Un exemplu de maşină mică nu doar obraznică, ci şi reuşită.
Date tehnice
NOUL VW POLO 1.4 85 CP
Cilindree: 1390
Motor: 85 CP/5.000 rpm
Cutie de viteze manuală: 5 viteze
Cuplu maxim: 132 Nm/3.800 rpm
Combustibil: Benzină Euro 5
Consum extraurban, mixt, urban: 4,7/5,9/8,0 l/100 km
Capacitate rezervor: 45 litri
Acceleraţie 0-100 km/h: 12.1s
Emisii CO2 : 139 g/km
Nr. de locuri: 5
Masa: 1.070 kg
Lungime/lăţime/înălţime: 3,970/1,682/1,462 mm
Ampatament: 2,470 mm
Ecartament faţă/spate: 1,463/1,456 mm
Diametru viraj: 10,6 metri
Portbagaj: 280/952 litri
Odată scos afară din oraş, Polo rămâne stabil şi pe autostradă, deşi zona de confort se află în limitele legale de viteză. Dacă în oraş motoraşul de 1,4 litri se achită de datorie, pe şosea vei fi nevoit să îţi programezi din timp depăşirile sau să rămâi la locul tău.