Zece copii care provin din familii sărace, dar care au dovedit că au abilităţi artisticevor fi ajutaţi să meargă într-o tabără de creaţie în această vară. Este vorba de campania „Cards of Joy”, care se va desfăşura până pe 16 iunie, iniţiativă unică în România. Mihai Iulian Moldoveanu are 10 ani, iar anul acesta i s-a împlinit visul de a merge prima dată la şcoală. Deşi locuieşte într-un imobil dezafectat şi familia sa are greutăţi financiare, părinţii luptând din răsputeri să-şi întreţină cei trei copii, Mihai este sârguincios la şcoală şi ar putea lua premiul I la sfârşitul actualului an şcolar.
Copiii care ar putea să ajungă pentru prima dată în viaţa lor într-o tabără de creaţie au fost selectaţi de Organizaţia „Salvaţi Copiii România”. Cu toate că provin din familii cu posibilităţi materiale reduse, copiii se-lectaţi se remarcă prin rezultatele bune obţinute la învăţătură şi talentul artistic. Criteriile care au stat la baza selecţiei copiilor au fost vârsta, între 7 şi 14 ani, provenienţa din familii cu posibilităţi materiale reduse şi realele abilităţi artistice. Georgiana Ileana Moldoveanu, în vârstă de 12 ani şi elevă în clasa a V-a, visează să ajungă creatoare de modă şi iubeşte pictura. Acuarelele de care are nevoie le primeşte de la centrul de zi unde îşi pregăteşte temele, părinţii săi neavând posibilitatea să îi cumpere materialele necesare. Şi mezina familiei Moldoveanu, Geanina Roxana, elevă în clasa I, este foarte apreciată de colegii săi, micuţa remarcându-se şi prin firea sa generoasă.
De asemenea pasionat de pictură, ora sa preferată fiind cea de educaţie plastică, dar copleşit de lipsurile materiale ale familiei sale, Daniel Cârtaş nu poate lucra sub îndrumare de specialitate. Cu toate acestea, Daniel a participat la concursuri de desen şi a obţinut numeroase premii. Şi Mirela Mihai, un alt copil selectat pentru Campania „Cards of Joy”, se remarcă prin sensibilitate şi talent la desen, şah şi teatru. Şi în acest caz, lipsurile materiale sunt o piedică în dezvoltarea calităţilor sale artistice, singura şansă de a merge mai multe zile într-o tabără de creaţie fiind faptele bune pe care ar trebui să le facă cei mari în cadrul acestei campanii.
Recompense
Această campanie nu se constituie într-o acţiune caritabilă pur şi simplu. Copiii care vor merge în tabără nu primesc pomană, ci sunt recompensaţi şi sprijiniţi pentru abilităţile artistice. Tabăra de vară din staţiunea montană Straja (Platoul Soarelui) va fi un cadou pe care îl oferă toţi cei care au făcut fapte bune. Participarea în această campanie este foarte uşoară şi toţi cei care se vor implica public în această cauză socială nu trebuie să investească financiar, ci doar moral, prin realizarea unor mici fapte bune. Participanţii trebuie să facă fapte bune şi să le înscrie pe site-ul campaniei, la adresa www.heidi-chocolate.com, secţiunea „Cards of Joy”. La adresa respectivă vor solicita online un cod pe care îl vor trimite mai departe prietenilor, astfel generând un lanţ uman de fapte bune. Pentru fiecare 250 de fapte bune, Heidi va trimite un copil talentat într-o tabără de creaţie. Faptele bune vor fi votate, iar cele care au primit cel mai mare număr de voturi vor fi premiate. Pentru a câştiga premiul săptămânal, participantul respectiv trebuie să îndeplinească două cerinţe: să respecte regulamentul şi să aibă cel mai mare număr de voturi din acea săptămână.
10 zile de vis
Pentru toţi copiii selectaţi şi care trebuie ajutaţi de adulţi prin faptele lor bune, tabăra de vară se va constitui în 10 zile de vis. Tabăra, organizată de Adventure Camps, un alt partener al proiectului, va reuni două componente – aventură şi creaţie, cei mici bucurându-se de multă mişcare şi de o mulţime de activităţi pe care nu le-au mai întreprins niciodată până atunci. În cele 10 zile, copiii îşi vor exersa talentul artistic dovedit până acum şi care a stat la baza selectării lor.
„Ar fi un vis împlinit pentru mine să merg în această tabără. Părinţii nu au bani să mă trimită în tabără, mai ales că de curând casa în care locuiam a luat foc şi acum stăm cu chirie”, spune Alina Ostaşiuc, un alt copil selectat în cadrul acestui proiect. Începută în România, o asemenea campanie iniţiată de către Heidi Chocolate va fi lansată în toamnă şi în alte ţări. Noutăţile acestui proiect vor putea fi urmărite şi pe site-urile de socializare Facebook şi Twitter.
Un lucru mic sau mare
Proverbul popular „Cel mai mic lucru bun este mai bun decât cea mai mare intenţie” este mottoul campaniei, oamenii fiind încurajaţi să facă fapte bune şi să redescopere micile gesturi care aduc bucurie. Fapta bună a celor mari poate fi orice lucru mic, precum să ajutaţi un coleg de birou, să daţi mâncare unui căţel, să vă cereţi scuze pentru o greşeală făcută sau să vă sunaţi un vechi prieten. Un lucru mai mare care se va constitui într-o faptă bună are în vedere să faceţi voluntariat pentru o cauză bună, să faceţi donaţii unei organizaţii, să învăţaţi un copil să meargă pe bicicletă.