Istoricul neregulilor comise de fiecare taximetrist din Bucureşti va fi stocat într-o bază de date a Primăriei Capitalei. Cazierul profesional va putea fi verificat de firmele angajatoare, care vor putea să-şi selecteze mai eficient şoferii. „Interesul este al tuturor, şi al clienţilor, şi al companiilor, şi al primăriei. Cazierul va cuprinde problemele pe care le provoacă şoferul la societăţile unde a lucrat: ce accidente a avut, dacă a furat, dacă a dat jos clienţi, dacă a mers fără ceas”, ne-a explicat Ilie Anghel, şeful companiei Cristaxi. Datele vor fi adunate de la firme, dar şi din reclamaţiile clienţilor. Primăria nu are însă fonduri să pună în aplicare sistemul, care şi până acum a funcţionat doar de formă, spune Anghel: „Costurile vor fi suportate de Camera Taximetriştilor”.
Printre veteranii conducătorilor de taxi, cazierul Primăriei e privit însă ca o compresă la un picior de lemn. „Crezi că patronii or să ţină vreo maşină pe dreapta pentru că nu ştiu ce şofer venit la angajat a tras ţeapă la client?”, dă a lehamite din mână Gheorghe Tudor, de la Taxi As. „Măgăriile” le fac mereu şoferii, zice Tudor, dar şi firmele închid ochii: „Atât timp cât firmele vor schimba şoferii ca pe şosete, nu se va rezolva nimic”.
La Gara de Nord, şoferii privaţi de la Arsenal şi taxiurile lor de 3,5 lei pe kilometru fluieră a pagubă de când Primăria le-a băgat în coastă linia de autobuz expres Gară-Otopeni. S-au săturat de ideile Primăriei. „N-o să prindă, frate, pe nimeni, că nu eşti prost. Şmecherii stau pe‑aici juma’ de oră, până pescuiesc vreun fraier, dupaia nu-i mai vezi”, zice unul plictisit, parcat „la coloane”. La casele de bilete, alt Arsenal a găsit soluţia.