3.3 C
București
miercuri, 6 noiembrie 2024
AcasăInternaționalGrupurile media lansează un set de reguli pentru publicitatea online

Grupurile media lansează un set de reguli pentru publicitatea online

AdEvolution, Apropo Media, ARBOinteractive, Digital Ads, F5, Intact Interactive, InternetCorp, Neogen, Sanoma Hearst România şi Splendid Interactive au decis adoptarea unui set de principii care să guverneze gestionarea campaniilor de performance marketing online, potrivit unui comunicat de presă. Decizie vine într-un context în care internet-ul a devenit un mediu de comunicare de masă, gradul de penetrare depăşind deja 60% în mediul urban (conform cifrelor furnizate de Biroul Român de Audit al Tirajelor).

Semnatarii îşi propun să dezvolte şi să promoveze către clienţii de publicitate interesaţi de soluţii de performance marketing campanii construite pe următoarele principii:

Utilizarea, în exclusivitate, a unor sisteme bazate pe linkuri text, însoţite sau nu de o imagine grafică, reclamele de tip display urmând a fi folosite exclusiv pentru a satisface nevoile de branding, reach şi creare de awareness. Se urmăreste astfel diferentţerea clară între cele două categorii de obiective urmărite preponderent de clientţ (brand awarness şi performanţă), atât prin mijloacele de promovare utilizate, cât şi prin modul de tarifare (cost-per-click / cost-per-lead / cost-per-action / cost-per-sale, respectiv cost-per-thousand).

De asemenea, recomandarea grupului de iniţiativă este de a se folosi imagini care prezintă produsul sau serviciul promovat (doar în situaţii excepţionale şi logo-ul clientului de publicitate) însoţite de prezenţa obligatorie a unui mesaj (call-to-action) care să determine utilizatorii să acceseze linkul propus pentru a primi mai multe detalii despre oferta promovată, fapt care va creşte eficienţa şi rata de răspuns.

Vânzarea spaţiilor se va face în regim de run-of-network şi/sau run-of-category (distribuirea reclamelor nu pe un singur site, ci pe întreaga reţea sau pe o categorie de site-uri cu profil asemănător), încurajându-se targetarea reclamelor în funcţie de cuvinte şi expresii cheie sau criterii demografice, urmărindu-se astfel creşterea ratei de click şi, implicit, a eficienţei campaniilor de promovare online derulate, atât în interesul publisherilor, cât şi al agentiilor de media şi, mai ales, al clienţilor.

Lista principiilor stabilite de grupul de iniţiativă rămâne deschisă pentru alte propuneri dar şi pentru alţi publisheri, grupuri media, regii interactive, agenţii digitale şi de media, precum şi pentru clienţii care doresc să contribuie constructiv la maturizarea pieţei online din România.

Semnatarii sunt de acord ca, începând cu data de 1 mai 2010, să aplice principiile şi recomandările de mai sus, în vederea gestionarii tuturor campaniilor de performance marketing derulate pe reţelele de site-uri pe care le gestionează.

Semnatarii:

Val Voicu, CEO AdEvolution;
Orlando Nicoară, General Manager Apropo Media;
Calin Rotăruş, Managing Director ARBOinteractive;
Ana Diaconu, Managing Director Digital Ads
Dragoş Stanca, Managing Director F5;
Augustin Roman, General Manager Intact Interactive;
Mihai Seceleanu, CEO InternetCorp;
Călin Fusu, Director General Neogen;
Adina Vasilescu, New Media Publisher Sanoma Hearst România;
Cristi Marinescu, Director Executiv Splendid Interactive;

Cele mai citite
Ultima oră
Pe aceeași temă