EuroNCAP şi-a înăsprit standardele după care măsoară gradul de securitate a pasagerilor în caz de impact, luând în considerare tot mai mult protecţia pietonilor şi prezenţa sistemelor de securitate activă (ESP, sisteme de asistenţă a şoferului). Din acest motiv, atunci când auzim că două maşini din aceeaşi clasă au primit cinci stele la EuroNCAP, asta nu înseamnă că nu există o departajare între ele. Cea mai pertinentă departajare se face însă luând în considerare punctajul obţinut de fiecare maşină doar pentru protecţia pasagerilor adulţi şi a copiilor, cât şi prezenţa sistemelor de protecţie activă, dar nu şi pentru protecţia pietonilor. Aceasta din urmă reprezintă un aspect care nu este atât de relevant pentru cei aflaţi în maşină, dar este luat în calcul de EuroNCAP pentru a forţa fabricanţii de automobile să acorde atenţie sporită protejării pietonilor.
O maşină care nu este dotată cu airbaguri laterale şi pentru cap nu doar că nu poate obţine cinci stele, dar nu este nici sigură pentru pasagerii săi, indiferent câte stele a luat acelaşi model echipat cu toate airbagurile posibile. De asemenea, alegerea ESP-ului în locul unui sistem audio Hi-Fi este preferabilă. Sistemele de asistenţă activă pot face diferenţa între un accident şi evitarea acestuia.
Mai jos, găsiţi topul celor mai sigure maşini testate în ultimul an de EuroNCAP, ţinând cont de principalele categorii de automobile. La acelaşi punctaj, departajarea se face în favoarea maşinii cu cel mai mare scor pentru protecţia adulţilor la impactul frontal, cel mai des întâlnit.
Clasa mini
1. Toyota iQ 74 p
Clasa mică
1. Vw Polo 79 p
2. Hyundai i20 79 p
3. Citroen DS3 72 p
Clasa compactă
1. Chevy Cruze 81 p
2. Vw Golf 81 p
3. Opel Astra 80 p
Clasa medie
1. Toyota Avensis 80 p
2. Audi A4 79 p
3. Opel Insignia 78 p
Clasa SUV
1. Volvo XC60 79 p
2. Audi Q5 79 p
3. BMW X1 78 p