Piloții Aeroclubuilui au survolat, preț de câteva minute, deplasarea trenului, pe distanța Răcari-Titu, după ce au aflat că nimeni nu a considerat necesar ca măcar un avion să survoleze Trenul Regal. Ei au ținut asfel să-i aducă un ultim omagiu lui Mihai I, ultimul rege al României. De-a lungul vremii, Mihai I a fost considerat un mentor al piloților și un susținător fervent al activității Aeroclubului, în cadrul căruia s-au format generații întregi de piloți.
Aeroclubul are prtactic aceeași vârstă cu aceea a regelui defunct. A fost înființat în anul 1920, din iniţiativa prinţului George Valentin Bibescu, sub titulatura Aeroclubul Regal al României (ARR), care din 13 aprilie 1923 devine persoană juridică. Vicepreşedinte executiv este ales G.V. Bibescu, iar secretar general comandorul aviator Andrei Popovici. În anul 1936 ARR s-a transformat în Federaţia Aeronautică Regală a României (FARR). Pe 10 septembrie 1940 a devenit Federaţia Aeronautica Română (FAR), care a activat până pe 28 ianuarie 1941. În octombrie 1942 atribuţiile acesteia au fost preluate de Tineretul Aeronautic Român.