Infiniti M este o limuzina de lux special gandita pentru soselele si soferii din Europa, ca o alternativa la tripleta germana Mercedes-BMW-Audi, cu un accent pus pe dotarile din habitaclu si pe puterea fenomenala a motoarelor.
Exista un triplu atu al lui Infiniti M, cu care acesta ar putea rupe din publicul de limuzine germane: motoare V6 extrem de puternice, un interior opulent si un pret situat semnificativ sub cel al concurentei la dotari similare sau superioare.
Printre tehnologiile interesante aduse de Infiniti M se numara Blind Spot Intervention (previne accidentele laterale pe aceeasi directie de mers), vopseaua Scratch Shield rezistenta la zgarieturi, amortizoarele cu piston dublu, sistemul de climatizare Forest Air si cele patru moduri de condus: Eco, Sport, Zapada si Standard.
La cei 4.945 metri lungime, Infiniti M37 ramane in zona manevrabilitatii in oras, in timp ce silueta sa de sedan sport se lauda un un coeficient aerodinamic foarte bun: 0.27. Merita mentionat spatele tip 'coada de rata' care imbunatateste performantele masinii la viteze mari. Spatiul interior este enorm, iar confortului i s-a acordat o atentie deosebita.
Toate modelele Infiniti M destinate pietei europene sunt propulsate de motoare V6, de 320 CP/360Nm in cazul versiunii de 3.7 litri pe benzina si de 238 CP in cazul noului motor diesel de 3.0 litri, cu piezo-injectie. Modelul M30d a fost conceput special pentru pietele europene. Este primul motor diesel de la Infiniti si pune accentul in mod clar pe performanta sport si pe rafinamentul masinilor de lux. Puterea sa concureaza cu motoarele diesel cu un singur turbocompresor care echipeaza modele concurente de la Audi, BMW si Mercedes, insa cuplul sau de 550 Nm este cel mai mare din clasa sa.
Toate modelele din gama M au la baza platforma FM (pozitie centrala fata), care pozitioneaza motorul cat mai jos posibil si cat mai in spate pe sasiu, favorizand condusul sportiv pe serpentine. Atat modelele pe benzina, cat si cele diesel din gama M au in dotarea standard transmisia automata cu sapte trepte si cu sistemul "Adaptive Shift Control" de la Infiniti, iar versiunea S include padele pentru schimbarea manuala a vitezelor, amplasate in spatele volanului, pentru momentele in care impulsul sportiv preia controlul.
Infiniti M va fi prezenta si in Romania incepand din a doua parte a acestui an, la preturi care urmeaza a fi comunicate.
sursa www.drive-test.ro